דיווח: ישראל הזהירה מדינות במערב שתחסל את מנהיגי חמאס בחו"ל

ה"טיימס" הלונדוני מדווח כי ישראל הזהירה באחרונה את בעלות בריתה כי היא נערכת לשלוח יחידות חיסול לחו"ל בעקבות הפיגועים האחרונים, שבהם נרצחו 19 בני אדם

חמושים של חמאס בעזה
חמושי חמאס בעזה (ארכיון) | צילום: רויטרס

ישראל הזהירה את בעלות בריתה במערב כי היא נערכת לשלוח חוליות חיסול כדי להרוג את מנהיגי חמאס בחו"ל, בתגובה על הפיגועים בחודשיים האחרונים' כך דיווח הבוקר (שני) ה"טיימס" הלונדוני. על פי הערכות, חמאס הוזהר מפני המהלך על ידי סוכנויות ביון במזרח התיכון ובאירופה. מאז אמצע מרץ נרצחו 19 ישראלים בפיגועים, באחרון שבהם נרצחו שלושה באלעד ועוד שלושה נפצעו קשה.

בתוך כך, אתמול מסרו מקורות פלסטיניים לעיתון "אל-קודס", היוצא לאור במזרח ירושלים, כי השיחות מצד המתווכים ובמיוחד מצד המודיעין המצרי לא פסקו מאז אמצע מרץ. המקורות אף טענו כי כמעט כל יום מתקיימות שיחות בכדי למנוע הסלמה, במיוחד בעזה, בכדי לשמור על השקט ולמנוע סבב לחימה חדש.

בנוסף, אותם מקורות הבהירו כי אצבעותיה של ההתנגדות עדיין על ההדק וכי ההתנגדות מוכנה להגיב על כל הסלמה מצד ישראל, במיוחד אם תבצע "מעשה טיפשי" בדמות חיסולו מנהיג חמאס בעזה, יחיא סינוואר. כמו כן, הם הדגישו כי ההתנגדות הפלסטינית העבירה מסרים ברורים לישראל דרך המתווכים שלפיהם "תהיינה השלכות הרות אסון אם היא תחזור אל מדיניות החיסולים וכי התגובה לכך תהיה כואבת, ישתתפו בה כל כוחות ההתנגדות ואולי היא תחצה את גבולות הרצועה" – כשהכוונה לחיזבאללה ולאיראן.

המקורות הוסיפו כי המתווכים העבירו מסר להתנגדות הפלסטינית לפיהם ישראל לא מתכוונת לבצע פעולת חיסול, אין לה כוונה להסלים את המצב עם עזה וכי ישראל מחוייבת לבצע הפרדה לגבי עזה כל עוד יישמר השקט בעזה. עוד מסרו המקורות כי ההתנגדות ומנהיגיה בטוחים באופן ודאי כי כל ניסיון חיסול יביא לפריצתה של אינתיפאדה נרחבת מעזה, במזרח ירושלים, בגדה המערבית ובשטח ישראל – כפי שהיה ב"שומר החומות".