חוקי אבל מסריח: הבכיר לשעבר והג'וב הבעייתי

הממונה על הביטחון במשרד הביטחון לשעבר, ניר בן משה, בדק אפשרות העסקה בחברת סייבר של בכיר לשעבר באגף המודיעין וזאת על אף שאינו מומחה סייבר. בן משה: "בוחן חלופות בתחומים שונים"

זמן צפייה: 02:08

אחת הדמויות הבכירות במערכת הביטחון, ראש המלמ"ב לשעבר, הממונה על הביטחון במערכת הביטחון, ניר בן משה, שסיים את תפקידו כראש המלמ"ב, ולדברי גורמים בכירים במערכת הביטחון – החל לבדוק אפשרויות העסקה, בין היתר בחברה של בכיר אגף המודיעין לשעבר, מפקד היחידה הטכנולוגית לשעבר באגף המודיעין בצה"ל, אל"מ במיל' טל דיליאן, כך פורסם הערב (שלישי) במהדורה המרכזית.

את הפרשה הזו מגדירים במערכת הביטחון: "חוקי, אבל מסריח, כשר, אבל מראה על בעיות מסוימות של אתיקה".  על פי הנטען נגד דיליאן, הוא השתמש בידע שצבר במערכת הביטחון ובאגף המודיעין כדי להקים חברות של סייבר התקפי, שבמסגרתן, הוא יכול לחדור לטלפונים ניידים, וכדי לחמוק מהפיקוח של משרד הביטחון הוא העביר את הפעילות שלו לקפריסין.

ראש המלמ''ב לשעבר, ניר בן משה
ראש המלמ''ב לשעבר, ניר בן משה

מאחר וניר בן משה, ראש המלמ"ב לשעבר, אינו מומחבה סייבר – יש בכירים במערכת הביטחון שמרימים גבות על המשרה, וטוענים יש כאן מאמץ של דיליאן להלבין את את המעשים שלו באמצעות פנייה לראש המלמ"ב לשעבר, ניר בן משה, כדי לשכור את שירותיו.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "ככל עובד מדינה, על ראש מלמ"ד לשעבר חלות הוראות חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה)". לדבריו של ניר בן משה: "לאחר שנים ארוכות של שירות ציבורי במערכת הביטחון, סיימתי לאחרונה את תקופת הצינון הקבועה בחוק שירות הציבור, וע"פ תקנות משרד הביטחון. בימים אלה אני בוחן מספר חלופות בתחומים שונים". אל"מ במיל' טל ליליאן לא נענה לפנייה לתגובה.