תיעוד מדרום הר חברון: פעילי שמאל הותקפו באבנים

פעילי שמאל שהגיעו ןלתקן כביש באזור המאחז הלא חוקי מצפה יאיר שבדרום הר חברון, חסמו מתנחלים את הדרך. הפעילים עצרו - והותקפו באבנים. שניים נפצעו קל

זמן צפייה: 00:40

במהלך פעילות תיקון כביש של פעילי שמאל באזור המאחז הלא חוקי מצפה יאיר שבדרום הר חברון, חסמו היום (שישי) מתנחלים את הדרך. כשעצרו הפעילים - הם הותקפו באבנים. שניים מהם נפצעו קל ופונו לקבלת טיפול רפואי. למקום הגיעו כוחות משטרה וצבא. האירוע תועד.

ממועצה האזורית הר חברון נמסר: "מדי שבוע מגיעה קבוצה של אנרכיסטים לפגוע בשגרת חייהם של מתיישבי הר חברון. גם היום הם חסמו כבישים, הציתו חלקות ופוגעים בשגרת החיים כפי שניתן לראות מהסרטונים. האנרכיסטים עוברים על החוק מדי שבוע ולמרות בקשתי מול גורמי האכיפה הם עדיין מגיעים ומתסיסים. לגבי הסרטון המדובר, כפי שציינו בעבר - אנו נגד אלימות". עוד הוסיפו: "אנו קוראים למשטרת ישראל לפעול בחומרה נגד זורקי האבנים ובמקביל לטפל בגורמים האנרכיסטים המתסיסים ומערערים את היציבות באזור כולו".

אחת הפעילות שנפצעה קל
אחת הפעילות שנפצעה קל

מצה"ל נמסר: "מוקדם יותר היום התקיימה הפגנה של פעילים באזור מצפה יאיר שבמרחב החטיבה המרחבית יהודה. בהפגנה נכחו כ-250 איש ביניהם מתיישבים, פעילים ופלסטינים. כוח צה"ל נכח בנקודה והוכרז במקום צו שטח צבאי סגור על מנת להפריד ולמנוע חיכוך בין הצדדים, והנ"ל התפזרו.

"בנקודה נוספת, בכביש העלייה למצפה יאיר, התקבל דיווח על חיכוך בין פעילות שנסעו ברכבן למספר מתיישבים שיידו לעברן אבנים. כוח צה"ל ששהה במוקד המרכזי זיהה את האירוע מרחוק וקפץ על מנת להרחיק את המתיישבים. משטרה הוקפצה לאירוע, הפצועה טופלה והאירוע פוזר".

השר לביטחון הפנים עמר בר לב אמר: "אבן עלולה להרוג, ומי שמשליך אותה הוא מחבל, גם כשמדובר ביהודים. משטרת ישראל פועלת כדי לאתר את חבורת הפורעים הזו ולהניח עליה את היד. מבחינתי אין הבדל בינם לבין מחבלים פלסטינים שמשליכים אבנים כדי להרוג יהודים".