בצל המבצע: יהודים רבים עולים להר הבית

שני בני אדם עוכבו לחקירה לאחר שהשתחוו בהר בניגוד לחוק. ח"כ בן גביר הגיע ברקע איומים נגדו ברצח: "לא אכנע להם". המפכ"ל קיים הערכת מצב והמשטרה ערוכה למנוע התפרעויות

זמן צפייה: 00:38

כאלף בני אדם הגיעו הבוקר (ראשון) לשער הכניסה להר הבית כדי לעלות למתחם בתשעה באב. שניים עוכבו לחקירה לאחר שהשתחוו בניגוד לחוק בהר. גם חבר הכנסת איתמר בן גביר הגיע, לאחר שקיבל הבוקר הודעות איומים ברצח. בין היתר נכתב לו: "נחתוך לך את הראש".

"האיומים לא יפחידו אותי ולא אכנע להם", אמר בן גביר. "המשטרה צריכה לתפוס את המאיימים ולעצור אותם במיידי. הבוקר אעלה להר הבית ואזכיר שאנו בעלי הבית על המקום הקדוש ביותר לעם ישראל".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2208060835' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_i28ye2di' duration='']

במהלך עלייתו להר הבית הבוקר, אמר ח"כ בן גביר לחדשות 13: "האיומים האלו לא מרתיעים אותי. אני עולה להר ואני אומר לג'יהאד 'אנחנו בעלי הבית של מדינת ישראל'. אנחנו נפחד מהפיצוצים? הם כל הזמן מפוצצים גם בלי בשאני אעלה להר הבית. צריך לכסח אותם, לכתוש אותם. גם אחמד טיבי, איימן עודה, הם מלבים את הרוחות הם מתסיסים - הם יכולים להיות בכנסת ישראל? אני לא מפחד מהאיומים, אני לא נרתע, אני לא ממצמץ לחמאס ולא לג'יהאד".

ח''כ בן גביר מבקר בהר הבית
ח''כ בן גביר מבקר בהר הבית (ארכיון) | צילום: רויטרס

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2208070751' autoplay='0' credit='חוזרים להר' desc='עליית מתפללים להר הבית, הבוקר' poster='' kid='1_3mcmw27p' duration='']

עלייתו של בן גביר להר הבית תואמה עם קצין הכנסת ומשטרת ירושלים לפני כשבוע. המפכ"ל, רב ניצב קובי שבתאי, סיים הבוקר הערכת מצב בכותל המערבי בהשתתפות מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג'מן, לקראת האירועים והתפילות בתשעה באב.

את מחוז ירושלים מתגברים כוחות משטרה ומג"ב רבים במסגרת היערכות מוגברת וכוננות משטרתית גבוהה בכל רחבי הארץ. במשטרה הבהירו כי אין בכוונתם לאפשר לארגוני הטרור להשפיע על המתרחש בירושלים, ומתכננים לפעול בכדי לאפשר את כל האירועים כמתוכנן ובמטרה למנוע פרובוקציות והתפרעויות.

עד כה האירועים עוברים ללא חריגים כשבמהלך הלילה והבוקר פקדו את רחבת הכותל והאזור, רבבות מתפללים ומבקרים.