מצפון תיפתח הרעה? ערוכים - אך לא מעוניינים בהסלמה | פרשנות

גם ישראל וגם חזבאללה לא רוצים עימות מתמשך, אבל מתכוננים: ארגון הטרור בדרום לבנון, וישראל מתנהלת במתכונת חירום. לשני הצדדים גם לא ברור מה ירושלים תוכל להכיל

זמן צפייה: 04:28

המתיחות בצפון: ישראל נמצאת בימים רגישים מאוד לאחר מתקפת המל"טים בביירות המיוחסת לה. מעל הימים האלה מרחפת סכנה אמיתית למלחמה בגבול הצפון - זאת למרות ששני הצדדים לא מעוניינם בה.

מוקדם יותר היום (שבת), מזכ"ל חזבאללה חסן נסראללה אף המשיך לאיים במהלך נאום שנשא, והדיע כי "פעולת נקם תגיע משטח לבנון, אך חזבאללה יבחר את המקום והזמן".

למרות ששני הצדדים לא מעוניינים בהסלמה, בימים האחרונים השלימו בחזבאללה הערכות למלחמה - גם בחזית הדרום, דרום לבנון, וגם בקרב הכוחות האיכותיים שלו - גדודי רדואן.

מהצד השני של הגבול, פיקוד הצפון, חיל האוויר והמודיעין מתנהלים כבר במתכונת חירום, מתוך הבנה שכבר בימים הקרובים צפויה התגובה של חזבאללה על מתקפת הרחפנים בדאחיה.

חלקי המל''ט שלטענת לבנון נפל באזור ביירות
חלקי המל''ט שנפל באזור ביירות, מוקדם יותר השבוע | צילום: חדשות ביטחון שדה

איך תיראה התגובה? סביר להניח שזו תהיה פעולה נגד מטרה צבאית, אולי בטילי נ"ט, אולי גם עם שימוש בכלי טיס. השאלה היא האם צה"ל יצליח לסכל את התוכניות האלה ואם לא - מה תהיה עוצמת הפגיעה.

חזבאללה עצמו לא באמת יכול להעריך מה ישראל תוכל להכיל ועל מה היא תהיה חייבת להגיב בכח. גם בישראל עוסקים לא מעט בשאלה הזאת בימים האחרונים - אבל גם כאן אין תשובות פשוטות.

העיתונאי איברהים אלאמין, שנתפס כשופר של נסראללה, אמר אתמול שהפעולה שתבוא בימים הקרובים היא רק ראשונה בסדרה ושההמשך תלוי בתגובה הישראלית. אנחנו בפתחם של ימים מורכבים והעוצמה של המהלך הצפוי של חזבאללה היא שתקבע לאן הולכים.