היסטוריה: לראשונה מונתה מזכירה צבאית לנשיא המדינה

אל"מ נעמה רוזן גרימברג, שכיהנה בשנתיים האחרונות כקצינת המודיעין של פיקוד מרכז, הועלתה לדרגת תת אלוף בטקס שנערך בבית הנשיא, וכעת תחליף בתפקידה את תא"ל עלא אבו רוכן. הנשיא הרצוג: "אישה ראשונה בתפקיד ביטחוני רגיש וחשוב, מרגש מאוד"

זמן צפייה: 02:54

היסטוריה: תא"ל נעמה רוזן גרימברג מונתה הערב (ראשון) למזכירה הצבאית של נשיא המדינה יצחק הרצוג, והיא האישה הראשונה שתכהן בתפקיד. בטקס שנערך בבית הנשיא העניקו לה הנשיא הרצוג והרמטכ"ל אביב כוכבי דרגת תת אלוף, והיא תחליף בתפקידה את תא"ל עלא אבו רוכן, אשר כיהן בתפקיד בשלוש השנים האחרונות.

עם קבלת הדרגה, הפכה רוזן גרימברג לתא"ל השישית בצה"ל. רוזן גרימברג, תושבת מרכז הארץ בת 40, נשואה ואם לשני ילדים, בעלת תארים בהיסטוריה של המזרח התיכון, משרתת בצה"ל 22 שנה, וכיהנה בשנתיים האחרונות כקצינת המודיעין של פיקוד המרכז, כאישה הראשונה כקצינת מודיעין פיקודית. תא"ל גרימברג עברה שורה של תפקידי פיקוד במגוון יחידות באגף המודיעין בצה"ל, ביניהן חטיבת המחקר, יחידה 8200 ופיקוד הצפון והמרכז.

תא''ל נעמה רוזן גרימברג, המזכירה הצבאית לנשיא המדינה
תא''ל נעמה רוזן גרימברג, המזכירה הצבאית לנשיא המדינה | צילום: חיים צח / לע''מ

תא"ל רוזן גרימברג אמרה: "משך עשרים ושתיים שנים שירתי ופיקדתי במגוון יחידות באגף המודיעין של צה"ל, והייתי שותפה לתהליכים אופרטיביים ואסטרטגיים שנועדו להבטיח את בטחון מדינת ישראל ואזרחיה. זוהי זכות גדולה עבורי לשרת ולעבוד לצד נשיא המדינה -  אדם שחרט על דגלו לאחד את החברה הישראלית ופועל ללא לאות למען עתידה של המדינה והעם היהודי".

"בתפקידי כמזכירה הצבאית של הנשיא", הוסיפה, "אעשה כל שיידרש על מנת לייצג נאמנה את העשייה הביטחונית בבית הנשיא, ואסייע בקידום האינטרסים הלאומים והביטחוניים של המדינה בארץ ובעולם, ובהנחלת מדיניות הנשיא במערכת הבטחון. יחד עם זאת, אמשיך לעבוד באנושיות וברגישות לטיפוח הקשר עם המשפחות השכולות, פצועי צה"ל ומערכת הביטחון, משפחות השבויים והנעדרים, נפגעי וחללי פעולות האיבה".

טקס הענקת דרגה לתא''ל נעמה רוזן גרימברג, המזכירה הצבאית הנכנסת בבית הנשיא
טקס הענקת דרגה לתא''ל נעמה רוזן גרימברג, המזכירה הצבאית הנכנסת בבית הנשיא

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר הערב: "עלא, אתה מטובי בניה של מדינת ישראל. תודה לך על 32 שנות שירות בשם מיכל, בשמי, ובשם כל עובדי הבית הזה, על המחויבות, בעומק האינטלקטואלי, ההשכלה והידע הרחבים שלך במגוון תחומים. במהלך שנה של עבודה משותפת היית לי לעזר רב. ייצגת בכבוד את מערכת הביטחון, והיית שותף סוד משמעותי לעשייתה. אין ספק כי שלושת העשורים של שירותך רושמים פרק מכובד נוסף בתרומתם של בני העדה הדרוזית למערכת הביטחון ולעשייה החברתית".

"נעמה, את עושה כאן היום היסטוריה", הוסיף הרצוג, "אישה ראשונה בתפקיד ביטחוני רגיש וחשוב, ואת מגיעה לכאן אך ורק בזכות. בזכותך - בזכות כישוריך, יכולותיך, הישגיך והמעמד שחצבת לעצמך במגוון תפקידים בצבא ההגנה לישראל בכלל ובמערכת המודיעין בפרט. שימשת כאישה ראשונה גם בתפקידך האחרון - קצינת המודיעין של פיקוד המרכז. סיפורך האישי ובית גידולך אף הוא מרגש מאוד, אנחנו שמחים מאוד לקבל אותך במשפחת בית הנשיא, ומודים במיוחד לראש המטה הכללי רב-אלוף אביב כוכבי ולאגף כח האדם, שהעמידו בפנינו קבוצה מרשימה של קצינים מבריקים, מהם בחרתי בך לכהונה חשובה זו".

המזכיר הצבאי היוצא, תא"ל עלא אבו רוכן, אמר: "לקצין שגדל במערכת הצה"לית מאוד נוח ופשוט להזדהות כמעט עם כל משימה במשכן הנשיא, שכל ד' אמותיו נשענות על שליחות ומחויבות. בשונה מכל צבא בעולם, במלאכת הפיקוד בצה"ל ישנה שותפות ישירה בעיצוב עתידה של החברה הישראלית. צה"ל ובית הנשיא אם כך, הם שותפים טבעיים לאחת המשימות הלאומיות הקדושות והמורכבות ביותר - לזרז את מסע ההתבגרות של החברה הישראלית אל עבר מציאות הרמונית יותר, שבבסיסה - יותר הוגנות ושוויון, יותר אחריות משותפת לשמור על תחושת הביטחון של כל מגזר ומגזר, וישראליות שיוצרת יותר גשרים תרבותיים ובין תרבותיים".

הרמטכ''ל אביב כוכבי בטקס הענקת דרגה לתא''ל נעמה רוזן גרימברג, המזכירה הצבאית הנכנסת בבית הנשיא
הרמטכ''ל אביב כוכבי בטקס הענקת דרגה לתא''ל נעמה רוזן גרימברג, המזכירה הצבאית הנכנסת בבית הנשיא

המזכיר הצבאי בבית הנשיא הינו חוליית הקשר בין בית הנשיא ומערכת הביטחון על כל זרועותיה: הצבא, השב"כ, המוסד, משטרת ישראל ושירות בתי הסוהר ועוד. הוא אמון על עדכוני הנשיא בתמונת המצב הביטחונית ועל מפגשיו עם גורמי הביטחון המגיעים אל בית הנשיא ובביקוריו של הנשיא בשטח, ביחידות השונות של כל גופי הביטחון.