אישיות קיצונית: זהו האיש שעומד מאחורי הניסיון האיראני לנקום בישראלים

לפי גורמי ביטחון, חוסיין טאייב, ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה של איראן, הוא האדם שמוביל את הניסיון לפגוע בתיירים ישראלים בטורקיה. לפי הגורמים, בתוך הממסד הביטחוני באיראן דורשים להדיח אותו בשל סדרה של מחדלים וכישלונות

זמן צפייה: 04:18

דמות הצללים נחשפת: חוסיין טאייב, ראש ארגון המודיעין של משמרות המהפכה, הוא האדם שעומד מאחורי הניסיונות לקדם פיגוע נגד תיירים ישראלים בטורקיה. כך אומרים הערב (שישי) גורמי ביטחון.

לפי הגורמים, בימים האחרונים מתקבלים דיווחים מתוך איראן שמצביעים על קולות מתוך הממסד הביטחוני האיראני שדורשים להדיח את טאייב בעקבות סדרה של מחדלים וכישלונות שהוא אחראי להם.

בין היתר טוענים כי טאייב אחראי לאי-עצירת סדרת הפעולות באיראן, בהם החיסולים של בכירים במשמרות המהפכה - חיסולים שמיוחסים לישראל - כמו גם כישלונות רצופים לקדם פעולות תגובה מחוץ לאיראן.

דיווחים אלו, מספרים גורמי הביטחון, מתארים את טאייב בימים האחרונים כמו חיה פצועה אחוזת תזזית, שמתוך חרדה עמוקה למעמדו אל מול המנהיג העליון חמינאי, מנסה בטירוף עמוק להוציא בכל מחיר פיגוע נגד ישראלים בתורכיה ובמקומות נוספים.

טאייב, הידוע באישיותו הקיצונית שאיננה בוחלת באף אמצעי, מנסה בימים האחרונים לקדם פיגוע בישראלים תמימים בטורקיה, והוא עושה זאת מתוך מסע מטורף וחולני של מאבק על מעמדו בתוך הממסד הביטחוני האיראני.

מוקדם יותר היום קיימו בכירי מערכת הביטחון, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השבכ רונן בר ובכירי המל"ל והמטה ללוחמה בטרור דיון הערכת מצב מיוחד במרכז הארץ הנוגע להתראה החמה לפיגוע איראני נגד תיירים ישראלים באיסטנבול.

בדיון נאמר כי ישנם מאמצים מוגברים של כמה חוליות איראניות לפיגוע קרוב של רצח או חטיפה באיסטנבול. "הכישלון עד כה של האיראנים ולחץ הזמן של האיראנים לבצע פיגוע גורם לנואשות ולמסוכנות גוברת של החוליות", נקבע בדיון.