לפיד וגנץ ללבנון: "מי שינסה לפגוע בנו – יעשה טעות חמורה"

ראש הממשלה ושר הביטחון סיירו בפיקוד צפון. בעקבות פעולות חיזבאללה, בהן שיגור המל"טים לאסדת כריש, הזהירו השניים את חיזבאללה ולבנון: "הם יודעים היטב שאם יבחרו בנתיב האש – הם יכוו וייפגעו קשות"

זמן צפייה: 02:10

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ סיירו היום (שלישי) בפיקוד צפון ובקו הגבול עם לבנון. במהלך הסיור הם קיימו הערכת מצב ושוחחו עם המפקדים הבכירים בגזרה. בסיור לקחו חלק ראש המל"ל איל חולתא, סגן הרמטכ"ל הרצי הלוי, אלוף פיקוד צפון אמיר ברעם וקצינים נוספים.

ברקע פעולות חיזבאללה לאחרונה, בהן שיגור המל"טים לעבר אסדת כריש והפלתם וגם הפלת הרחפן שחצה אתמול את הגבול לישראל, לפיד וגנץ העבירו מסר תקיף ללבנון.

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ בביקור בפיקוד צפון
ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ בביקור בפיקוד צפון | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"מדינת ישראל ערוכה ומוכנה לפעול נגד כל איום. פנינו אינן לעימות אבל מי שינסה לפגוע בריבונות שלנו או באזרחי ישראל - יגלה מהר מאוד שהוא עשה טעות חמורה", אמר לפיד. "ישראל מעוניינת בלבנון כשכנה יציבה ומשגשגת שאינה מהווה פלטפורמה לטרור של חיזבאללה ושאינה כלי שרת של איראן. הפעילות של חיזבאללה מסכנת את לבנון, את אזרחיה ואת רווחתם".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2207191656' autoplay='0' credit='' desc='ביקור שר הביטחון בני גנץ וראש הממשלה יאיר לפיד, בפיקוד הצפון' poster='' kid='1_vwgkiow2' duration='']

עוד אמר לפיד: "מדינת ישראל פועלת ותמשיך לפעול כנגד כל שלוחת טרור איראנית באיזור ובכלל. איראן היא יצואנית הטרור הגדולה בעולם. נפעל בעצמנו ובשיתוף פעולה עם מדינות אחרות באזור כדי למנוע מאיראן לערער את היציבות האזורית".

שר הביטחון בני גנץ הוסיף: "ישראל מוכנה לעשות הרבה בכדי ששכנותיה ישגשגו ומוכנה לפעול כל העת כדי להגן על אזרחיה. אנחנו מוכנים בכל המימדים - באוויר, בים, ביבשה ובסייבר. עיננו צופות אל המשבר המתחולל בלבנון, שפוגע באזרחים. מדינת לבנון ומנהיגיה יודעים היטב שאם יבחרו בנתיב האש - ייפגעו ויכוו קשות. אם יבחרו בנתיב היציבות - יסייעו לאזרחי לבנון".