אחרי שעות של שקט: הירי התחדש; צה"ל תקף שוב את המטרו של חמאס

ברקע הדיווחים על הפסקת אש, מטחים כבדים נורו ליישובי העוטף. מנגד, חיל האוויר המשיך להפציץ מנהרות, אתרי ייצור אמל"ח ועמדות שיגור • טיל נ"ט פגע בטיולית ריקה - חייל נפצע קל מרסיס

זמן צפייה: 02:48

מבצע "שומר החומות": אחרי מטח הרקטות במהלך הלילה לבאר שבע וקרית מלאכי, ואחרי כמעט שמונה שעות של שקט, הבוקר (חמישי) נורו מטחים כבדים לעבר היישובים הצמודים לגדר. זאת, כשבמקביל מתקיימים מגעים להפקסת אש בין הצדדים. כמו כן, טיל נ"ט פגע בטיולית ריקה באחד היישובים בעוטף, כתוצאה מכך חייל אחד נפצע קל מרסיסים, והוא פונה לבית החולים ברזילי לצורך טיפול.

בהמשך לגל התקיפות של צה"ל ברצועה, מטוסי קרב תקפו במהלך הלילה עשרות יעדי טרור תת קרקעיים נוספים כחלק מהמבצע הנרחב של צה"ל לתקיפת ה"מטרו" של חמאס ברחבי הרצועה, תוך פגיעה במערך התת קרקעי של ארגוני הטרור. בנוסף, צה"ל תקף לאורך הלילה יעדי טרור נוספים ברחבי רצועת עזה, בהם תשתית צבאית לניהול לחימה בביתו של מפקד פלוגה בגדוד צפון חאן יונס, עלי אבו זרקה, אתרים לייצור אמל"ח ומספר עמדות שיגור על ותת-קרקעיות. זאת ועוד, מטוס קרב של צה"ל תקפו משגר רקטי רב קני של חמאס בחאן יונס.

טיולית
הטיולית הריקה שנפגה מטיל נ''ט | צילום: ללא

בתוך כך, מאז השעה 19:00 אמש ועד לשעה 7:00, זוהו כ-70 שיגורים משטח רצועת עזה לשטח ישראל, כאשר עשרה שיגורים נפלו בשטח הרצועה. לוחמי ההגנה האווירית יירטו כ-90% מהשיגורים במהלך הלילה על פי מדיניות היירוט.

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-articles-part-2005200955' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='' poster='' kid='1_b1863ccr' duration='13']

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

שלוש פגיעות ישירות בבתים בשדרות – אדם אחד נפצע בינוני

ביידן שוחח עם נתניהו: "מצפה לראות רגיעה משמעותית עוד היום"

מהנדס בית הכנסת בגבעת זאב: "המבנה ראוי, גם אם אין טופס 4"

יירוטי כיפת ברזל בשמי אשקלון
יירוטי כיפת ברזל בשמי אשקלון | צילום: רויטרס

כזכור, מקורות מצריים טענו אמש כי הושגה טיוטת הסכם בין ישראל לחמאס. במצרים הודיעו כי בכוונתם לאכוף את הפסקת האש ברצועה, ואף לנסות ולעזור בשיקומה - אפילו הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי אמר כי הוא מעוניין לגייס חצי מיליארד דולרים לשיקום עזה.

בחמאס דרשו מישראל להתייחב שלא תנסה לחסל את מוחמד דף ואיסמעיל הנייה, ושלא תעצור יותר פלסטינים בירושלים ובאל-אקצא. המתווכים המצריים הצליחו להוריד את סעיף המעצרים, אולם בעניין החיסולים לא נראה כי הושגה הסכמה, שכן בחמאס עדיין מתעקשים על סעיף זה.

עזה, שומר החומות, הקש בגג, צה''ל
רב קומות בעזה לפני הפצצה של צה''ל

מקורות פלסטיניים סיפרו כי בכירי חמאס הודיעו אתמול לפעיליהם שעליהם "להתכונן להפסקת אש שתיכנס לתוקפה בקרוב". עם זאת, יש לציין כי המתווך המצרי כלל לא הגיע עדיין לישראל ולא ידוע מתי הוא צפוי לעשות כן על מנת לסגור את פרטי ההסכם. מה גם, נתניהו לא יכריז על הפסקת אש מבלי שיקבל את אישור הקבינט - כך שעדיין אין צפי מדויק לסיום המבצע.