חמאס קיבל אחריות על הפיגוע באריאל: "לא היה האחרון"

ימים ספורים אחרי הפיגוע שבו נרצח המאבטח ויאצ'סלב (דניאל) גולב, בן 23, בעמדת שמירה בצומת אריאל, הודיע ארגון הטרור כי הוא אחראי למעשה: "הפיגוע הגיע בתגובה לתוקפנות של ישראל נגד מסגד אל-אקצא והמתפללים - פעולות שהאויב לא לקח בחשבון את השלכותיהן"

זמן צפייה: 04:31

הזרוע הצבאית של חמאס קיבלה הערב (שני) אחריות על פיגוע הירי באריאל, שאירע ביום שישי האחרון. בהודעה נטען כי "פיגוע זה בא במסגרת שורה של תגובות של הזרוע הצבאית של חמאס לתוקפנות על מסגד אל-אקצא". בפיגוע נרצח המאבטח ויאצ'סלב (דניאל) גולב, בן 23.

בהודעה המלאה נכתב: "גדודי עז א-דין אל-קסאם נוטלים אחריות מלאה על הפיגוע באריאל אשר בוצע על-ידי לוחמינו ביום שישי האחרון. פיגוע זה מגיע בתגובה לתוקפנות של ישראל כנגד מסגד אל-אקצא וכנגד המתפללים ברחבת מסגד אל-אקצא – פעולות שהאויב לא לקח בחשבון את השלכותיהן. אנחנו מדגישים כי פיגוע זה לא היה האחרון".

דובר חמאס לענייני מזרח-ירושלים, מוחמד חמאדה, מסר לתחנת הרדיו של חמאס, "רדיו אל-אקצא", בתגובה על נטילת האחריות של הזרוע הצבאית של ארגונו על הפיגוע באריאל כי נטילת האחריות של הזרוע הצבאית של חמאס מהווה אתגר גדול לישראל. עוד טען חמאדה כי נטילת האחריות של הזרוע הצבאית של חמאס מדגישה כי פגיעה במסגד אל-אקצא משמעה משחק בנפצים.

כמו כן, חמאדה הבהיר ומסר כי באמצעות נטילת אחריות זו – הזרוע הצבאית של חמאס רוצה להגיד שאם בימים הקרובים ישראל תבצע תקיפה נגד מסגד אל-אקצא, אז היא "תקבל תגובה ממקום שהיא לא לוקחת בחשבון". קבלת האחריות של חמאס לפיגוע באריאל מהווה עליית מדרגה ושינוי מגמה בדחיפה לפיגועים בשטחים ביהודה ושומרון. כעת בישראל יצטרכו להחליט אם לפגוע בזרוע הצבאית בעזה או להבליג ולהגיב רק על ירי רקטי.

Whatsapp Image 2022 05 02 At 2
פוסטר שפרסם חמאס עם תמונות המחבלים

מחקירת הפיגוע עלה כי המחבלים תכננו את המעשה במשך שבועות ארוכים. לאחר שהשיגו רכב גנוב ואת הרובים, יצאו שני המחבלים לסיורים מקדימים באזור אריאל. המחבלים איתרו את עמדת הש.ג המערבית כנקודת התורפה האבטחתית באריאל, והחליטו לבצע את הפיגוע ביום שישי בלילה - כדי שלא יהיה שם מישהו שיוכל לסייע למאבטחים.

לאחר שביצעו את הפיגוע, שני המחבלים נמלטו עם הרכב כרבע שעה נסיעה מערבה, ואז שרפו את הרכב עם חומרי בערה שהכינו בעוד מועד. לאחר מכן הם המשיכו להסתובב כמה שעות בשטח, יצרו קשר עם אביו של אחד מהם, שהגיע לאסוף אותם ברכבו ולקח אותם הביתה. האב ישב 12 שנים בכלא הישראלי על עבירות ביטחון, והיום הוא נעצר בחשד לסיוע למחבלים בפיגוע.

ויצ'סלב גולב שנרצח בפיגוע יחד עם ארוסתו
ויאצ'סלב גולב, שנרצח בפיגוע באריאל

אתמול נערכה הלווייתו של ויאצ'יסלב דניאל גולב. מאות בני אדם הגיעו לבית העלמין בבית שמש כדי ללוות אותו בדרכו האחרונה ולחלוק לו כבוד. ויאצ'סלב גונן במותו על ארוסתו ויקטוריה פליגלמן, גם היא מאבטחת, שהייתה עמו בעמדה בזמן הפיגוע. השניים גרו באריאל ולמדו באוניברסיטה שם. ויאצ'סלב הגיע ממשפחה חרדית במקור, והותיר אחריו זוג הורים ושבעה אחים.