עוטף עזה חסומה גם הבוקר, גורם פלסטיני: "אין תשובות מישראל"

כבישים רבים נותרו חסומים זה הבוקר השלישי בעקבות הערכת המצב בצה"ל לאפשרות נקמה מצד הג'יהאד האיסלאמי. גורם פלסטיני טען כי הג'יהאד האיסלאמי העבירו תנאים, אך בישראל לא נענו. במקביל, צה"ל פעל הלילה בשכם

זמן צפייה: 01:01

בוקר שלישי של אזור נצור: בצה"ל הוחלט אמש על המשך חסימות האזורים והצירים הסמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה זה היום השלישי ברציפות. הבוקר (חמישי) יישארו צירים רבים חסומים, בהם כביש 232 ממפלסים לסעד כמו גם צירים חקלאיים ממערב והכביש מניר יצחק דרומה.

כביש 4 נותר חסום מצומת זיקים ועד כביש הגישה למעבר ארז כמו גם כביש 34 מצומת יד מרדכי ועד ניר עם. כביש 232 נפתח אמש באופן זמני, אך נחסם לפנות בוקר שוב. כביש 2410 נפתח לתנועה לתושבי האזור הנעים בכלי רכב פרטיים ובהצגת תעודה מזהה כמו גם כביש 242 בקטע שבין 2410 ל-232.

מחסום בעוטף עזה
מחסום בעוטף עזה | צילום: פלאש 90

צה"ל יעניק הבוקר פתרונות לשני הקיבוצים סמוכי הגדר נחל עוז בצפון הרצועה וכרם שלום בדרום הרצועה שיאפשרו לתושבים לצאת בחופשיות. הרמטכ"ל אביב כוכבי הגיע הבוקר באוגדת עזה לבחינת המשך היערכות צה"ל אל מול התרעת הפיגוע של הג'יהאד האיסלמי ולאישור תוכניות תקיפה ברצועה במקרה של הסלמה.

בישראל בונים על חמאס שיגביר את הלחץ על הג'יהאד האיסלאמי לחזור בו מכוונותיו. ההערכה בצה"ל היא שעצירת כניסת 14,000 פועלים לעבודה בישראל היא מנוף שיוצר לחץ מהאוכלוסיה על צמרת חמאס ומשם על הג'יהאד.

גורם פלסטיני אמר אמש לעיתון "אל-קודס" הפלסטיני כי נמשכים מאמצי המתווכים למנוע הסלמה ברצועת עזה, אך נראה שאין כל התקדמות בצל סירובה של ישראל להישמע לתנאים של ההתנגדות.

הגורם הוסיף כי הג'יהאד האיסלאמי העבירה תנאים לצד המצרי ולמתווכים אחרים,  ביניהם שיאפשרו למשפחתו של בסאם א-סעדי, ראש הג'יהאד האיסלאמי בשומרון שנעצר במבצע בג'נין מוקדם יותר השבוע, לעמוד על מצבו, להפסיק את הפעולות הצבאיות של ישראל בשטחים ובמיוחד בג'נין ולהביא לסיום את מצוקתו של האסיר שובת הרעב ח'ליל עואודה שעלול למות בכל רגע ושישראל מסרבת לשחרר.

מפת הכבישים החסומים
מפת הכבישים החסומים

בסאם א-סעדי, בכיר הג'יהאד האיסלאמי, לאחר מעצרו
בסאם א-סעדי, בכיר הג'יהאד האיסלאמי, לאחר מעצרו

הגורם הפלסטיני ציין כי עד לרגע זה ישראל נוקטת בסחבת והיא לא נתנה שום תשובות ברורות וכנראה שהיא דוחה את הבקשות האלה או לפחות את חלקן במיוחד בכל הנוגע להפסקת הפעולות הצבאיות בשטחים ובמיוחד בג'נין.

לדברי המקור, המגעים של המתווכים ובמיוחד הצד המצרי נמשכים וכי תנועת הג'יהאד האסלאמי הביעה את רצונה שלא להסלים את המצב תוך מתן דגש על זכותה להגיב על "הפשעים הישראליים".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2208040648' autoplay='0' credit='' desc='פעילות צה"ל הלילה בג′נין' poster='' kid='1_ut6dimtj' duration='']

במקביל, הפלסטינים מדווחים כי כוחות צה"ל פעלו הלילה באזור קבר יוסף בשכם. במהלך הפעילות התפתחו הפרות סדר, שכללו גם ירי לעבר הכוחות. לפי הפלסטינים, שני מבוקשים נעצרו על ידי כוחות צה"ל.