תחקיר מות החייל מירי חברו נמשך: "עוטפים את החייל היורה"

שעות לאחר האירוע שבו נהרג סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל מירי בשוגג בעמדת שמירה סמוך לטול כרם, הרמטכ"ל יגיע לזירה כדי לבצע תחקור. בשטח ניתן לראות את העמדה, שאינה מוארת בלילה כשהיא צמודה לגדר ההפרדה. פיטוסי יובא למנוחות הערב בנתניה

זמן צפייה: 06:26

שעות לאחר האירוע שבו נהרג סמ"ר נתן פיטוסי ז"ל מירי בשוגג בעמדת שמירה סמוך לטול כרם, הרמטכ"ל אביב כוכבי יגיע היום (שלישי) לנקודה כדי להמשיך בתחקי. בשטח ניתן לראות את העמדה, שאינה מוארת, כשברקע הזיהוי המוטעה של החייל היורה שזיהה את פיטוסי כמחבל בטעות - וירה בו פעמיים

שני כיסאות וגל אבנים נשארו במקום שבו נורה הלילה סמ"ר פיטוסי, לוחם גדוד נחשון בחטיבת כפיר ששמר על גדר ההפרדה בין ישראל לשטחים ונורה בשוגג בידי חברו לעמדה. מדובר בעמדה על גדר ההפרדה שאוישה על ידי כוחות חטיבת כפיר ובאזור שאינו מואר כשהתקרית עצמה אירעה בחושך. המפקדים בשטח ממשיכים בתחקור האירוע לקראת ביקור הרמטכ"ל אביב כוכבי בזירה.

סמל-ראשון נתן פיטוסי ז''ל שנהרג מירי חברו טול כרם
סמל-ראשון נתן פיטוסי ז''ל שנהרג מירי חברו בטול כרם

התקרית התרחשה בסביבות השעה 22:30. פיטוסי ז"ל עזב את העמדה המשותפת וכששב – נורה בטעות. החייל נפגע משני כדורים והובהל במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. עמדות שהיו קרובות לעמדה שבה התרחש האירוע שמעו את הירי ודיווחו על כך ולכן חשבו בתחילה שמדובר בפיגוע, דבר שנשלל זמן קצר לאחר מכן.

הלוויתו של פיטוסי ז"ל תיערך הערב בבית העלמין הצבאי בנתניה בשעה 18:45. מפקדי חטיבת כפיר פועלים כעת גם כדי לתת מעטפת לחייל היורה. "אנחנו עוטפים אותו. לא כועסים. אנחנו עוטפים אותו בתמיכה ובאהבה", אמרו.

חברו של אביו של החייל, מאיר פיטוסי, סיפר לחדשות 13: "אנחנו כמו אחים, אני ואבא של נתן. זו משפחה לדוגמה, האבא רופא שיניים. במשפחה יש שלוש בנות ונתן היה הבן היחיד. הם עזבו את הכול בצרפת ובאו לארץ. זה ממש כואב ואנחנו חושבים על החייל שירה בו".

"המשפחה שלו ציונית", מספרת חיה, מנהלת בית הספר של נתן. "הוא היה ילד מאוד נחוש והחלטי. הוא הציב לעצמו מטרות ועשה הכול כדי להשיג אותם – ועמד בהן". עוד היא סיפרה: "הוא תמיד רצה לעשות מעבר. הוא מאוד רצה ושמח לשרת בקרבי. ראינו את האושר על הפנים שלו. הוא היה ילד נעים הליכות".