ראש מערך ההסברה הלאומי: "המטרה - למנוע פגיעה באזרחים"

ברקע היום השלישי לדריכות בעוטף עזה ליאור חייט התראיין למהדורה המרכזית בחדשות 13 והתייחס למצב הביטחוני ולחסימות הכיבישים בדרום: "המטרה שלנו היא לעשות את כל מה שאפשר כדי שאזרח ישראלי לא ייפגע וששגרת החיים בעוטף עזה תחזור לשגרה"

זמן צפייה: 04:07

ברקע היום השלישי לדריכות בעוטף עזה, ראש מערך ההסברה הלאומי ליאור חייט התראיין הערב (חמישי) התראיין למהדורה המרכזית בחדשות 13 והתייחס למצב. "דבר ראשון צריך להסביר למה אנחנו פה", אמר חייט, "ביומיים האחרונים יש למערכת הביטחון התרעות ממוקדות על כך שיש סכנה לפגיעה באזרחי ישראל. בעקבות ההתרעות האלה החלטנו לסגור חלק מהצירים במטרה לשמור על חייהם של אזרחי ישראל. אנחנו מבינים היטב את ההשפעה על איכות החיים".

כשנשאל מה צפוי לקרות כדי שהכוננות תרד והאזרחים יוכלו לשוב לשגרה, אמר חייט: "אנחנו עושים מאמצים רבים גם בשטח וגם בצירים אחרים כדי שהמצב והכוננות תשתנה. אנחנו לא נשנה את המצב רק כדי לשפר את החיים ובמצב שאזרחי ישראל יהיו תחת סכנה. אני חושב שאנחנו כמדינה עושים את כל המאמצים האפשריים כדי לחזור כמה שיותר מהר לשגרת החיים בעוטף עזה".

כוחות משטרה סמוך לגבול עזה
כוחות משטרה סמוך לגבול עזה | צילום: פלאש 90

לדבריו, "אנחנו מבינים את מצב התושבים פה, ובשיחתו של רה"מ לפיד עם ראשי הרשויות בדרום, אנחנו מבינים מהם שהם גם מבינים את המצב ואת הסיטואציה. הם רוצים לחזור לשגרת חיים אבל הם בהחלט לא רוצים להיות במצב שתושבי האזור יהיו תחת סכנה ממשית לפגיעה בחייהם".

חייט התייחס גם ל"משוואה החדשה" שנוצרה, לפיה מעצר של מבוקש או של בכיר בגדה מוביל לכוננות באזור הדרום והעוטף ואמר: "אני לא חושב שיש בעיה בהרתעה. אני חושב שארגוני הטרור בעזה יודעים היטב שכל פגיעה באזרחי ישראל תענה במכה חזקה. אנחנו לא רוצים להגיע לשם. אנחנו חושבים שגם בעזה לא רוצים להגיע להסלמה, אבל אנחנו לא נעשה שום צעד שיכול לפגוע באזרחי ישראל".

ראש הממשלה יאיר לפיד בהערכת המצב הביטחונית בהשתתפות גורמי הביטחון
ראש הממשלה יאיר לפיד בהערכת המצב הביטחונית בהשתתפות גורמי הביטחון | צילום: עמוס בן גרשום /לע''מ

"אני לא חושב שההגדרה של עוצר היא הגדרה נכונה. אני חושב שגם ההגדרה של מצור שהרבה משתמשים בה, היא לא מדויקת. יש פה מצב שחלק מהצירים סגורים. רוב התושבים באזור יכולים, אולי קצת בפחות נוחות, להגיע לבתיהם ולחיות את חייהם. אנחנו מבינים את המצב ומנסים להגיע כמה שיותר מהר למצב שבו נוכל לחזור לשגרה" הוסיף חייט.

"המטרה שלנו היא לעשות את כל מה שאפשר כדי שאזרח ישראלי לא ייפגע וששגרת החיים בעוטף עזה תחזור לשגרה", הדגיש. "אנחנו נמצאים בתקופה הכי שקטה שהייתה פה בעוטף עזה מזה 15 שנים ואנחנו מתכוונים לשמור על זה".