מתיחות בדרום: משלחת מצרית נשלחה לעזה כדי לרסן את ארגוני הטרור

כשבמקביל כבישים רבים נחסמו בעוטף עזה בשל חשש מירי נ"ט אחרי מעצרו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בסאם א-סעדי מחשש לירי נ"ט - קיימו בצה"ל הערכת מצב. בינתיים, משלחת מצרית נכנסה לרצועת עזה במטרה לנסות ולרסן את ארגוני הטרור מלהגיב. בתוך כך, המחסומים יוצבו ל-24 שעות נוספות

זמן צפייה: 01:17

מוקדם יותר הערב (שלישי), בצה"ל קיימו הערכת מצב כשבמקביל כבישים רבים בעוטף עזה נחסמו. הסיבה: איום קונקרטי לירי נ"ט. בינתיים, משלחת מצרית נכנסה הערב לרצועת עזה כדי לנסות ולרסן את ארגוני הטרור מלהגיב. אם הלילה הקרוב יעבור בשקט - מחר תתקיים הערכת מצב נוספת בנושא.

הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי הכריזה אחר הצהריים על העלאת הכוננות, ויחידת הרקטות שלה ברצועת עזה אף היא נמצאת בכוננות גבוהה - כך פורסם בעיתון "אל קודס" שיוצא לאור במזרח ירושלים. בעיתון נמסר מפי מקורות פלסטינים כי מנהיגי הג'יהאד האסלאמי התעלמו משיחות הטלפון של מספר מתווכים שניסו להרגיע את הרוחות לאחר הפעולה אמש בה עצר צה"ל את מנהיג הג'יהאד האסלאמי בשומרון – באסם א-סעדי.

המקורות ציינו כי המתווכים השונים ובייחוד המודיעין המצרי ניסו יותר מפעם ליצור קשר עם מנהיגי הג'יהאד האסלאמי אך הללו לא ענו לשיחות הטלפון. לפי המקורות, הג'יהאד האסלאמי טרם החליט כיצד להגיב על הפעולה אמש בג'נין ומהיכן יגיבו - מהגדה או מרצועת עזה - וכי כל האפשרויות בעת הזו נותרו פתוחות.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-0208222007' autoplay='0' credit='' desc='מתיחות בדרום' poster='' kid='1_ogyp9rf4' duration='']

בתוך כך, שר הביטחון בני גנץ סייר היום באוגדת איו"ש, יחד עם הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי ומפקד פיקוד המרכז, אלוף יהודה פוקס. במהלך הביקור סייר שר הביטחון לאורך התפר, קיים הערכת מצב ושיח מפקדים במהלכם שיבח שר הביטחון גנץ את פעילות הפיקוד במהלך מבצע ״שובר גלים״ והישגי המבצע עד כה.

שר הביטחון גנץ: "אני מסיים סיור עם הרמטכ"ל באוגדת איו"ש ותצפית על התקדמות המכשול והפעילות המבצעית לאורך התפר. המדיניות שלנו ברורה: מי שרוצה לעבוד ולחיות בשכנות טובה– יקבל יד מושטת. ביד השנייה אנחנו נפגע בכל מי שמבקש לפגוע באזרחי ישראל ולחולל טרור".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208021627' autoplay='0' credit='אלעד מלכה; אריאל חרמוני, משרד הביטחון' desc='שר הביטחון גנץ בסיור באוגדת איו"ש: "נמשיך בפעילות המבצעית ונפגע במי שמבקש לחולל טרור ולפגוע באזרחי ישראל"' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1659446453/uploads/2022/903200779.jpg' kid='1_t4sq3duz' duration='']

לדבריו, "צה"ל, שב"כ ומג"ב ימשיכו בפעילות המבצעית, עם כל הכלים ובכל הזירות. כל איום על אזרחי ישראל יענה בתגובה עוצמתית ואנו כמובן ניערך לכל תרחיש. מתוך אותה תפיסה בדיוק, אנחנו מתקדמים גם בעבודות על מכשול התפר ומתאימים את תפיסת ההפעלה כל הזמן, בכדי להגן על העורף האזרחי וגם להרחיב את המעגלים הכלכליים בנינו ובין הפלסטינים מתוך אינטרס משותף של שגשוג ויציבות".

בכיר הג'יהאד האיסלאמי שנעצר במחנה הפליטים ג'נין, בסאם א-סעדי
בכיר הג'יהאד האיסלאמי שנעצר במחנה הפליטים ג'נין, בסאם א-סעדי | צילום: מתוך טוויטר

אמש דיווחה התקשורת הפלסטינית על היתקלות בין חמושים פלסטיניים וכוח מיוחד של צה"ל במחנה הפליטים ג'נין, כאשר חילופי אש התנהלו בין הצדדים. עוד דיווחו הפלסטינים כי הכוח המיוחד פשט על ביתו ועצר את בכיר הג'יהאד האיסלאמי במחנה, בסאם א-סעדי, שנפצע במהלך העימותים. גם חתנו של א-סעדי, אשרף אל-ג'דע נעצר במהלך הפעילות.

א-סעדי, בן 61, החל את פעילותו בארגון בשנת 1984. הוא אחת הדמויות המרכזיות והמשפיעות על הג'יהאד האיסלאמי. הוא נעצר שבע פעמים על תכנון פיגועים וטרור גם בימי האינתיפאדה השנייה לפני שני עשורים. הוא ישב שנים ארוכות בכלא הישראלי. שניים מבניו, עבד אל-כרים ואיברהים, נהרגו בהיתקלויות עם צה"ל בשנת 2002.

מפת חסימות הכבישים בעוטף עזה
מפת חסימות הכבישים בעוטף עזה

יצוין כי הבוקר, בתום הערכת מצב, הוחלט לחסום אזורים וצירים סמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה מחשש לתגובה. כבישים וצירים נחסמו לתנועה, ובצעד חריג, מיגוניות הוצבו בכבישים כדי להגן על הכוחות הנמצאים בשטח. יודגש כי כי לכלל היישובים באזור ישנה גישה לכניסה ויציאה דרך צירים אחוריים, זאת מלבד היישוב כרם שלום והקיבוץ נחל עוז.

כמו כן, מהמכללה האקדמית ספיר נמסר: "ממחר, יום רביעי (3/8) ועד יום שישי (5/8) לא תתקיים פעילות במכללה והלימודים יתקיימו באופן מקוון. בחנים ומבחנים שהיו מתוכננים לשבוע זה ידחו למועד חדש. עובדים אשר מתקשים להגיע, יעבדו מרחוק. הנחיות לשבוע הבא יפורסמו בהתאם להתפתחויות".