ביקורת במשטרה נגד להב 433: "לא תורמים למאבק בפשיעה החמורה"

ברקע פיצוצי של 5 מטענים במהלך החודש וחצי האחרונים, במסגרתם אף נהרג עבריין בכיר, גורמים במשטרה העבירו ביקורת על יחידת הדגל על אובדן השליטה באלימות של ארגוני הפשיעה; מפקד יחידת יחב"ל הודיע על פרישתו וברגע האחרון חזר בו, המשטרה: "זו זכותו הבסיסית"

יחידת להב 433

5 מטענים תוך חודש וחצי: ברקע הפשיעה של גורמים עבריינים ברחובות - במחוזות השונים במשטרת ישראל תקפו את להב 433, יחידת הדגל של המשטרה, בטענה שהיא לא תורמת למאמץ במאבק בפשיעה: "איבדנו שליטה על השטח והם לא עוזרים לנו", תקפו. בתוך כך, ללהב 433 יש יחידת מטענים.

במקביל, לפני מספר שבועות, מפקד יחידת יחב"ל הודיע כי הוא פורש משירותו במשטרה - כך פורסם הערב (שני) לראשונה בחדשות 13. אך לאחר שכבר הכינו את הטפסים עבורו ואפילו הוציאו מכרז לאיתור מועמד חדש - הקצין חזר בו ברגע האחרון והדיע כי הוא נשאר בתפקיד. בתגובה לכך, בצמרת הגבוהה של המשטרה העבירו על כך ביקורת, לרבות ביחידה עצמה.

מהמשטרה נמסר בתגובה: "מדובר בקצין שהחליט לפרוש מהחיל ולאחר שנמלך בדעתו, החליט להמשיך ולשרת בארגון. זו זכותו הבסיסית".

כזכור, אבי ביטון, בכיר בארגון הפשיעה של שלום דומרני, חוסל אמש בפיצוץ ברכבו באשקלון, ובאירוע נפצעו שני גברים נוספים באורח קשה. כוחות משטרה הוזעקו סמוך לשעה חצות לרחוב בן צבי בעיר לאחר שהתקבל דיווח עם רכב שהתפוצץ, והחלו לחקור את נסיבות האירוע. הפיצוץ התרחש סמוך לביתו של דומרני, ובמשטרה בודקים אם חברי הארגון שהיו ברכב יצאו מביתו או שהיו בדרכם אליו.