מתיחות בשטחים: הפלסטינים דיווחו על כמאה פצועים בעימותים

העימותים היו באזור מחסום חווארה הסמוך לשכם, בחברון ובאל -בירה. לפי הסהר האדום הפלסטיני אזרח אחד נפגע ברגלו מירי חי ו-17 נוספים נפצעו מכדורי גומי, האחרים נפגעו משאיפת גז מדמיע

זמן צפייה: 01:29

בעקבות העימותים שאירעו הלילה (חמישי) בין כוחות צה"ל למאות פלסטינים, שירותי הבריאות וההצלה ברשות דיווחו כי כ-100 פלסטינים נפצעו במהלך הפרות הסדר וההפגנות. הפלגים הפלסטינים קראו אמש לתושבי הגדה להתעמת עם חיילי צה"ל מתוך הזדהות עם האסירים הפלסטינים בבתי הכלא הישראלים.

העימותים העיקריים היו באזור מחסום חווארה הסמוך לשכם, בצומת ביתא, בחברון, אל -בירה, עזון, ואל ערוב. לפי הסהר האדום הפלסטיני, אזרח אחד נפגע ברגלו מירי חי של צה"לו ו-17 נוספים נפצעו מירי קליעי גומי, כל היתר נפגעו משאיפת גז מדמיע.

מאות פלסטינים שהתפרעו ברחבי יהודה ושומרון במהלך הלילה שרפו צמיגים ויידו אבנים לעבר חיילי צה"ל. האירועים הגיעו בעקבות בריחת ששת האסירים מכלא גלבוע ביום שני והתפרעויות אסירים של הג'יהאד האסלאמי בבתי הכלא במהלך הימים האחרונים. עשרות פלסטינים התפרעו אמש גם בשער שכם שבירושלים.

אתמול התפרעו אסירים ביטחוניים במתקני הכליאה רמון, קציעות, עופר ומגידו. בכלא עופר ומגידו המצב נרגע, ובקציעות הושג שליטה על האסירים לאחר כשעה של הפרות סדר. לפי בכיר בשב"ס, "הוצתו שבעה תאים באגף 6 בכלא קציעות. ההערכה שלנו היא שהעברת אסירים של הג'יהאד אסלאמי הובילה לאירוע". גם בכלא רמון פרצו שריפות במספר תאים והושגה שליטה על האש. "ישנם 400 אסירי ג'יהאד המוחזקים על ידי שב"ס. ההעברה שלהם למתקנים אחרים נועדה למנוע אירועים כמו בריחת האסירים מכלא גלבוע לצד מהלכים נוספים" הוסיף הבכיר.

בתוך כך, מקורות מצריים אמרו לעיתון "אל ערבי אל ג'דיד" היוצא לאור בבריטניה כי בכירים במודיעין המצרי התבקשו על ידי הפלגים הפלסטינים להתערב אצל ישראל כדי לעצור כלשונם "את ההתנכלויות לאסירים הביטחוניים שבבתי הכלא" . לפי המקורות ארגוני החמאס והג'יהאד האסלאמי העבירו באמצעות המתווך המצרי מסר אזהרה לישראל לבל "תמשיך לפגוע באסירים הביטחוניים שבבתי הכלא" וכן עדכנו אותו כי הזרועות הצבאיות של הפלגים הפלסטינים ברצועת עזה עברו לכוננות חירום מחשש להסלמה.