4 חיילי גולני הכו עצור פלסטיני בחברון, הודחו - ונשלחו למאסר

פרסום ראשון: מח"ט גולני שפט לוחמים מגדוד 51 ל-40 ימי מאסר, בעקבות תיעוד שהגיע אליו, שבו נראים החיילים מכים פלסטיני שיידה אבנים לפני כחודש. התביעה הצבאית הורתה למצ"ח לחקור את הפרשה

זמן צפייה: 01:43

מח"ט גולני אל"מ שי קלפר שפט ארבעה לוחמים ומפקד כיתה מגדוד 51 למאסר של 40 ימים והדיח אותם מהחטיבה - כך פורסם הערב (ראשון) לראשונה בחדשות 13. זאת, לאחר שהגיע אליו תיעוד שבו נראים החיילים מכים עצור פלסטיני לאחר שיידה אבנים בחברון - מקרה שאירע לפני כחודש. על אף פסק הדין שקבע המח"ט, התביעה הצבאית הורתה למצ"ח לחקור בעצמה את הפרשה.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה כי "לפני כחודש, במהלך פעילות שגרתית של לוחמי צה"ל בעיר חברון, שלושה לוחמים ומפקד עצרו מפר סדר בחשד שזרק אבנים. במהלך המעצר, הלוחמים נקטו אלימות פיזית כלפי העצור. מדובר באירוע חריג וחמור שאינו עולה בקנה אחד עם ערכי צה"ל. לפני מספר ימים נודע האירוע למפקד הגדוד ומפקד החטיבה שפתחו בתחקיר האירוע. לאחר קיום תחקיר, החליט מפקד חטיבת גולני על הדחת הלוחמים מלחימה לאלתר. בנושא נפתחה חקירת מצ"ח ובסיומה יועברו הממצאים לבחינת הפרקליטות הצבאית. התנהלות המפקדים בפלוגה ביחס לדיווח על האירוע והטיפול הפיקודי תתוחקר על ידי מפקד עוצבת געש".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"קורע לב": גופת ישראלי שמת בארה"ב בזמן המגפה – לא הושבה לארץ

"אישה רעה": השיחות שחושפות את התנהלות שרה ויאיר נתניהו במעון

מקורב לאחת הנערות מפרשת הכדורגלנים: "היא לא מפסיקה לבכות"

מוקדם יותר היום התייחס הרמטכ"ל אביב כוכבי לתקרית בחברון שבה לוחם גולני, גם הוא מגדוד 51, הגן על פלסטיני שהותקף על ידי מתנחלים, ושיבח את התנהגותו: "פעל כמצופה מלוחם בצה"ל ומנע פגיעה באזרח פלסטיני". את הדברים אמר בפגישה שערך עם מ"מ מפכ"ל המשטרה מוטי כהן בעקבות האירוע. המשטרה עצרה שני נערים החשודים במעורבות באירוע.

הרמטכ"ל ציין כי "אלימות לאומנית היא פשע שיש למנוע, להוקיע ולטפל בו במלוא חומרת הדין". מ"מ מפכ"ל המשטרה הדגיש כי כוחות השיטור ולוחמי משמר הגבול ימשיכו בפעילותם לצד כוחות צה"ל נגד כלל אירועי האלימות והפשיעה באזור, עד לאיתור המעורבים ומיצוי הדין עמם.