אביו של הלוחם שנהרג מירי חברו: "תמיד היה לו בראש לעזור לאחרים"

אביו של סמ"ר נתן פיטוסי, לוחם צה"ל שנהרג מירי חברו במהלך פעילות שגרתית באזור טולכרם, סיפר כמה בנו רצה להתגייס לצבא: "הוא רצה להיות לוחם, לא רצה להיות במשרד. רצה לשרת בקרבי, הוא לא פחד"

זמן צפייה: 04:31

אביו של סמ"ר נתן פיטוסי, לוחם צה"ל שנהרג שלשום מירי חברו במהלך פעילות שגרתית באזור טולכרם, סיפר היום (רביעי) על בנו ועל ההחלטה לחתום לו ולאשר לו להתגייס לקרבי: "הוא רצה להתגייס לצבא, הוא רצה להיות לוחם. הוא לא רצה להיות במשרד. תמיד היה לו בראש לעזור לאחרים. הוא רצה לשרת בקרבי. הוא לא פחד. אנחנו חששנו אבל יש לנו אמונה בקב"ה ולא פחדנו".

ההורים ציטטו את נתן שאמר להם "אני הולך לשם - זו העבודה שלי, זו העבודה שלי וזה יותר טוב מהתורה. כי מה זה התורה? זה 'ואהבת לרעך כמוך'". האב הוסיף: "אני עליתי לארץ זה בשביל הילדים שלי. כדי שהם יגדלו בישראל, כדי שתהיה להם עבודה בישראל וכמובן כדי שישרתו בצבא. באנו בשביל הילדים שלי, לא בשבילנו".

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2208171325' autoplay='0' credit='' desc='הוריו של נתן פיטוסי ז"ל: "עלינו לארץ בשביל הילדים שלנו"' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1660678110/uploads/2022/903227491.jpg' kid='1_r14mz4ql' duration='']

"בזכות הקב"ה ובזכות נתן קיבלנו את ההחלטה לעלות ארצה. זה היה בעיקר בשביל הילדים שלנו. מהברית מילה של נתן, השם שלח לנו הודעה, לא הבנו אותה. ביום הברית מילה שלו, המועל נתן לנו סוג של תעודה שבעזרת השם בגיל 13, הוא יעשה את הבר מצווה שלו עם הפרשה תזריע-מצורע".

אביו הוסיף: "כשנתן היה שם בשבת האחרונה ולא היה ספר תורה, או מנין, אמרתי לו 'נתן אין בעיה. אנחנו הולכים לבית הכנסת להתפלל, אבל זה לא שווה כלום לעומת מה שאתה עושה. אתה נותן את הגוף שלך, אתה נותן את הזמן שלך לאחרים וזו המשמעות של כל התורה'. אתמול בלילה הגיעו כל הגדוד לשבעה. הם רצו לראות אותי ולדבר איתי. כמה מהם אמרו לי 'בזכות הבן שלך אני מניח תפילין'. עוד אחד אמר 'בזכות הבן שלך, אני עושה את הברכות לפני שאני שותה, אני עושה ברכות על מזונות'".

הלווייתו של סמ''ר נתן פיטוסי
הלווייתו של סמ''ר נתן פיטוסי | צילום: חדשות 13

"אנחנו משפחה של מאמינים בני מאמינים", ספדה לו אתמול אחותו אתל, "כל יום התפללתי לבורא עולם, אמרתי תודה שאני עומדת כאן, תודה שאתה נותן לי לעשות מצוות ומעשים טובים. דיברתי עם נתן המון פעמים, אנחנו פה מחכים להיכנס בחדר הגדול, איפה שנתן נמצא, בגן עדן". אחותו סלומה ספדה גם היא: "נתן הוא זה שהביא את המשפחה לפה לישראל. הוא גיבור, למדנו ממנו המון. תמיד עם חיוך על הפנים, תמיד נותן ועוזר לכולם. נתן, אחי הקטן, אני אוהבת אותך".

מהממצאים הראשוניים של תחקור האירוע עולה כי התקרית התרחשה ביום שני בסביבות השעה 22:30. פיטוסי ז"ל עזב את העמדה המשותפת וכששב – נורה בטעות. החייל נפגע משני כדורים והובהל במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. עמדות שהיו קרובות לעמדה שבה התרחש האירוע שמעו את הירי ודיווחו על כך ולכן חשבו בתחילה שמדובר בפיגוע, דבר שנשלל זמן קצר לאחר מכן.