"עליי לחיות או למות בשל שנאת יהודים": אישום בפיגוע בגבעת שמואל

אחמד רשדאן, בן 33 מהשטחים, מואשם בעבירות טרור לאחר שדקר את יצחק דהן בגשר המחבר בין בני ברק לגבעת שמואל בתחילת החודש. לפי כתב האישום, הוא חיפש אדם עם זהות יהודית כדי לדקור אותו ולעורר בהלה

זמן צפייה: 00:35

הפרקליטות הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתב אישום חמור נגד המחבל שדקר את יצחק דהן, אב לשישה ילדים בן 46, בפיגוע שהתרחש בגשר המחבר בין בני ברק לגבעת שמואל בתחילת החודש. הוא מואשם בעבירות של מעשה טרור של ניסון לרצח, מעשה טרור של חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ושיבוש מהלכי משפט.

לפי כתב האישום, אחמד רשדאן, בן 33 מיהודה ושומרון, הגיע יומיים לפני האירוע לגשר כדי לבחון את המקום למימוש תוכניתו. יום למחרת חזר, אך החליט כי זהו אינו הזמן המתאים. ביום הפיגוע הוא לקח אבן שמצא והכניס אותה לשקית, אז הבחין בדהן ובשל היותו יהודי, שלף את האבן מהשקית והיכה אותו בראשו וכוונתו הייתה לעורר בהלה בציבור.

הפצוע מאירוע שחשוד כפיגוע בבני ברק
יצחק דהן ורעייתו בבית החולים

בכתב האישום מתואר כיצד הותיר רשדאן מכתב לבני משפחתו ובו כתב כי עליו לחיות או למות בשל שנאת יהודים. בריאיון לחדשות 13 סיפר דהן: "גיליתי באמצע הירידה שמישהו בא מולי, מסתכל עליי, הכניס את היד לניילון שהיה אצלו, וכשעברתי אותו אחרי כמה שניות הוא בא מאחוריי וחבט לי בראש, בכלי שהוא הוציא מהשקית".

לדבריו, הדוקר אמר כמה מילים, אך הוא לא הבין אותן: "לא שמעתי מילים ברורות. זוכר מילים אולי כמו אללה אכבר, משהו מהסוג הזה". לאחר מכן הגיע אדם שסייע לדהן, ששכב על הגשר כשהוא שותת דם: "האיש הזה עזר לי מאוד. במשך שתי דקות תפסתי את הראש, ניסיתי לאטום את הפצעים כדי לא לאבד הרבה דם. חיכיתי שתבוא עזרה ובדיוק עבר אותו אדם".