טיל נ"ט ששוגר לדירת המסתור: כך חוסל המבוקש שנמלט

הוא היה אחראי לכמה פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל ואף הצליח לחמוק מכוחות הביטחון לפני כשלושה שבועות – אז חוסלו שניים מחבריו. הבוקר כוח ימ"מ הצליח לשים את ידיו על איברהים נבלוסי – וירה טיל נ"ט לעבר דירת המסתור שבה שהה. טרם נכנסו הכוחות אל הבית, נשלח כלב מיחידת הימ"מ לדירה כדי לוודא שלא נותרו מחבלים חיים. הוא נורה ונהרג. כל הפרטים על המבצע

זמן צפייה: 02:06

כמה שעות לאחר שחוסלו המבוקשים איברהים נבלוסי ואיסלאם סבוח על ידי כוח ימ"מ בשכם, כעת מתבררים פרטי המבצע המלא. לאחר שהגיע המידע לידי השב"כ אודות הימצאו של נבלוסי בדירת המסתור בשכם, במערכת הביטחון החליטו לצאת למבצע, לאחר שהיה על הכוונת של כוחות הביטחון מזה זמן מה, והצליח להתחמק מהם כמה פעמים, גם בפעם האחרונה שבה נכנס צה"ל שלכם.

תחילה, כוח מסתערבים של יחידת הימ"מ הגיע למקום. לאחר מכן, פלגת ימ"מ כיצרה את ביתו ובמקביל, הצלפים התמקמו על הגגות מסביב לבית בו הסתתר נבלוסי. המידע הסופי על הימצאו בבית הגיע, והכוחות המכתרים את ביתו כורזים לו לצאת החוצה. בתגובה, נבלוסי שממשיך להתבצר בביתו מבצע ירי לעבר הכוחות, שמגיבים גם הם בירי וזריקת רימונים.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208090740' autoplay='0' credit='מתוך טוויטר' desc='כניסת צה"ל לשכם' poster='' kid='1_wnk08tdf' duration='']

אחר כך, הכוחות יורים בין 3 ל-4 טילי מטאדור (נ"ט) והירי מכיוון הבית נפסק. טרם נכנסו הכוחות אל הבית, אחד מהכלבים של יחידת הימ"מ, הכלב "זילי", נשלח אל תוך הבית כדי לוודא שלא נותרו מחבלים בחיים - הכלב נורה ונהרג. הכוחות סורקים את הבית, מגלים את גופות המחבלים ויוצאים משכם.

קצין בכיר באוגדת איו"ש אמר לחדשות 13 לאחר המבצע: "מודיעין מדוייק הביא אותנו לדירה בתוך הקסבה של שכם. בשש וחצי היינו סגורים על האיתור. נבלוסי והסייען פתחו באש ראשונים על הימ"מ. סיירת גבעתי נתנה מעטפת. הכוחות החלו בירי נק"ל (נשק קל) ואז נ"ט מטאדור שהקריס את הדירה עליהם. יש כלב של היממ שבאחד השילוחים נהרג בידי המחבלים. הכלב נלקח בידי הכוחות. סיר לחץ של שלוש שעות".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208090751' autoplay='0' credit='מתוך טוויטר' desc='עשן מיתמר מדירת המסתור של נבלוסי בשכם' poster='' kid='1_267imtjd' duration='']

"באיתור מצאנו את גופות המחבלים ויחד איתם מטענים מוכנים להשלכה", הוסיף. לדבריו, "אין לנבלוסי שיוך ארגוני. ייתכן שכמו באירועים אחרים, ארגונים שונים ייקחו עליו חסות. יהודה ושומרון היא מקום בטוח יותר בלעדיו. צה"ל ישמר את חופש פעולה באיו"ש וימשיך לפעול בכל הגזרות לסכל את הטרור". גורם בטחוני נוסף טען בפני חדשות 13 כי "הפעולה בשכם היא מסר לפיו אנחנו לא נכנסים כגנבים בלילה". לדבריו, "השב"כ עבד על מיקומו של נבלוסי מזה זמן".

בחודש פברואר האחרון, בתום פעילות מודיעינית ומבצעית משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה"ל, חוסלו בשכם שני מחבלים, בהם אדהם מברוכ ומוחמד א-דח'יל, שהיו אחראים על שישה פיגועי ירי באזור יהודה ושומרון. המפגעים נהרגו בזמן היתקלות עם כוחות הביטחון כשנסעו ברכבם. נבלוסי, חבר החוליה השלישי, לא היה ברכב ולכן לא חוסל.

איבראהים אלנאבולסי, אדהם מברוכ ומוחמד א-דח'יל
איבראהים אלנאבולסי, אדהם מברוכ ומוחמד א-דח'יל | צילום: רויטרס

זמן קצר לאחר חיסולו של נבלוסי, פורסמה הקלטה המיוחסת לו - שלא ברור מתי הוקלטה - ובה הוא נשמע אומר: "אני הולך למות מות קדושים, חברים. שמרו על המולדת אחריי. אל תעזבו את הרובה. התפללו עליי".

משב"כ נמסר: "כחלק מהפעילות ההתקפית למול ריכוזי הטרור ביהודה ושומרון, בפעילות משותפת של שב"כ, ימ"מ וצה"ל בלב הקסבה של שכם, נהרג איברהים נבלוסי, פעיל טרור, מבוקש, אשר אחראי על שורה פיגועי ירי לעבר כוחות צה"ל בגזרה. במהלך ניסיון המעצר התנהלו חילופי אש בין כוחותינו לבין חמושים במרחב בהם נהרג פעיל טרור נוסף. בסריקות שבוצעו באיתור בו שהה נמצאו כמות מטענים גדולה ואמצעי לחימה נוספים. נבלוסי היה חבר בחולייה אשר סוכלה בפברואר 2022 בשכם שב"כ, משמר הגבול וצה"ל ימשיכו לפעול לסיכול כל פעילות טרור המוכוונת כלפי אזרחי מדינת ישראל".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208091236' autoplay='0' credit='' desc='ההודעה הקולית של נבלוסי לחבריו ' poster='https://media.reshet.tv/image/upload/t_app_16x9/v1660025267/uploads/2022/903214131.jpg' kid='1_wug89llq' duration='']

מדובר צה"ל נמסר: "בתום מצוד ופעילות משותפת של ימ"מ, שב"כ וצה"ל חוסל הבוקר המחבל איבראהם אל-נבלוסי בעיר שכם שבחטיבה המרחבית שומרון. אל-נבלוסי חשוד במספרי פיגועי ירי אל מול אזרחים ולוחמי סיירת גבעתי במרחב שכם והסביבה, בינהם גם פיגועי ירי לעבר מתחם קבר יוסף. במהלך הפעילות הכוחות ירו לעבר מספר מחבלים, ובהם המבוקש עצמו שירה לעבר הכוחות מתוך בית בו התבצר יחד עם מחבלים נוספים. לוחמי ימ"מ ירו לעבר הבית והשתמשו באמצעים מיוחדים שכללו טילי כתף. אל-נבלוסי חוסל יחד עם מחבל נוסף ששהה בבית.

"במקביל התפתחה הפרת סדר אלימה בהשתתפות עשרות מפרי סדר שיידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות שהגיבו באמצעי לפיזור הפגנות ובירי, זוהו מספר פגיעות. כלל הכוחות יצאו מהעיר, אין נפגעים לכוחתינו. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול עבור ביטחון אזרחי מדינת ישראל".