גורמים בחמאס מזהירים: תקופת השקט בגבול הרצועה תסתיים בקרוב

על פי דיווח ב"אל-אחבאר" הלבנוני, גורמים בחמאס הודיעו למצרים כי "ייתכן וכבר בימים הקרובים תהיה הסלמה במתיחות", וכי "יגיבו על כל צעד התקפי". הבוקר: זר בלונים מחוברים לחומר נפץ באשכול

זמן צפייה: 03:09

לקראת הסלמה בדרום? על פי דיווח הבוקר (שבת) בעיתון הלבנוני אל-אחבאר, חמאס העביר מסר למתווכים המצרים, לפיו "תקופת השקט שעל גבול הרצועה צפויה להסתיים". עוד דווח בעיתון, שנחשב מקורב לארגון הטרור העזתי, כי הסיבה לכך היא ש"ישראל ממשיכה להדק את המצור על הרצועה ומכשילה פרויקטים לפיתוחה, באופן שפוגע במצב ההומניטרי".

על פי מקור בחמאס, ההסלמה באזור הגבול עם ישראל צפויה אולי אפילו "כבר במהלך הימים הקרובים", וכי הציפיה היא שהארגונים החמושים ברצועה, חמאס, ג'יהאד אסלאמי וארגונים נוספים, יגיבו על כל צעד התקפי שתעשה ישראל, כולל בירי רקטות לעבר ישראל ובלוני תבערה. זאת, בצל סיום תקופת העברת הכסף הקטרי בסוף החודש הנוכחי, שצפויה להחמיר עוד יותר את המצב הכלכלי ברצועת עזה.

בתוך כך הבוקר אותר צרור בלונים המחובר לחפץ חשוד בשטח חקלאי במועצה האזורית אשכול. שוטרים וחבלן משטרה שהוזעקו למקום טיפלו בחפץ החשוד שהתברר כחומר נפץ. בנוסף נמסר מהמשטרה כי במהלך הלילה נשמע בנתיבות קול נפץ. חבלן שהגיע למקום מצא חומר נפץ שעל פי החשד הגיע באמצעות בלון והתפוצץ. המשטרה פתחה בחקירה.

דברי הגורמים בחמאס מגיעים לאחר רצף אירועים בדרום השבוע שעשויים לרמוז על הסלמה מתקרבת. שלשום תקף חיל האוויר תשתית תת קרקעית של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה, בעקבות יותר מעשרה שיגורים של בלוני תבערה לעבר עוטף עזה ויישובי הדרום כמה שעות מוקדם יותר, שגרמו לשריפות. בלון אחד אף נחת בערד ונוטרל על ידי חבלני המשטרה.

תקיפה ברצועת עזה
לקראת הסלמה? תקיפת צה''ל ברצועת עזה, שלשום | צילום: מעיין שניאור
"מדינת ישראל לא תקבל שום הפרת ריבונות ופגיעה בתושבי הדרום", אמר לאחר השיגורים שר הביטחון בני גנץ. "בעזה צריכים להבין שאין פתרון אחר - רק החזרת הבנים הביתה ושקט יביאו לצמיחה כלכלית ברצועה. אם ארגוני הטרור עוד לא הבינו, מי שיעמיד את ישראל במבחן - יפגע קשות".

בתחילת השבוע תקפו מטוסי חיל האוויר יעדים של ארגון חמאס ברצועת עזה, גם אז בתגובה לשיגור הרקטה לעבר עוטף עזה ערב קודם לכן - שיורטה על ידי סוללת כיפת ברזל. מטוסי קרב וכלי טיס של צה"ל תקפו את היעדים, בהם אתר לייצור בטון המשמש לחפירת תשתיות תת קרקעיות ותשתיות תת קרקעיות של ארגון חמאס. לא היו נפגעים כתוצאה מהירי לשטח ישראל, אך נגרם נזק למכונית בשדרות כתוצאה מרסיסים של כיפת ברזל שפגעו ברכב. זאת, במהלך בילוי במתחם "דרייב אין" בעיר.