איראן: מתקפת סייבר נגד מפעל פלדה, הערכה: תגובה לאזעקות בשבוע שעבר

כלי תקשורת באיראן דיווחו כי מפעל הפלדה "חוזסטאן" - אחד הגדולים במדינה - נפל קורבן למתקפת סייבר. לפי האיראנים, המפעל הוא "חלק מתעשיית הפלדה של משמרות המהפכה וכוחות הבסיג'". הערכה: מדובר בתגובה על מתקפת הסייבר האיראנית שהפעילה אזעקות בישראל לפני כשבוע

זמן צפייה: 03:00

באיראן דיווחו הבוקר (שני) על מתקפת סייבר נגד מפעל הפלדה "חוזסטאן". לפי הודעה של קבוצת האקרים שנקראת "גונג'שקה דאראנדה", המפעל הוא "חלק מתעשיית הפלדה של משמרות המהפכה וכוחות הבסיג'". זמן קצר לאחר מכן עלתה ההערכה כי מתקפת הסייבר נגד המפעל האיראני היא תגובה על מתקפת הסייבר האיראנית שהפעילה אזעקות בכמה רשויות בישראל לפני כשבוע.

ביום רביעי שעבר פרסמה קבוצת האקרים איראנים בשם "מטה משה", שככל הנראה מקושרת למשטר האיראני, כי היא אחראית על הפעלת הצופרים באילת ובירושלים מוקדם יותר השבוע.

בהודעה בחשבון הטוויטר של הקבוצה נכתב בעברית: "הזהרנו אותך (הטעות במקור) זו רק תחילתה של ההרפתקה, התחלת את ההרפתקה הזו, אבל הסוף של הסיפור איתנו. תגרם לך נזק בלתי הפיך בתחום הסייבר והתשתיות. מעכשיו תשלמו את המחיר על כל שפיכת דם, חכו להתקפות המשולבות".

מערך הסייבר הלאומי דיווח לאחר האזעקות כי יש חשד שמדובר במתקפת סייבר וכי החשד הוא שהייתה פריצה לממשק של מערכת כריזה לעיריות, שהביא להפעלת הכריזה בכמה נקודות בירושלים ובאילת. גם בעיריות ירושלים ואילת הודיעו כי מדובר במתקפת סייבר.