בנט: "ההנחיה ברורה - לפגוע במחבלים בכל מקום שבו הם נמצאים, עם כל סוגי האמל"ח"

בתום הערכת מצב בחטיבה המרחבית אפרים ביהודה ושומרון שקיים יחד עם הרמטכ"ל, מפקד פיקוד המרכז ובכירים נוספים - אמר ראש הממשלה: "אנחנו נותנים את כל הגב לצה"ל ולמשטרת ישראל לפגוע בכל מחבל - בירושלים, ביהודה ושומרון ובכל מקום אחר בארץ"

זמן צפייה: 00:28

ראש הממשלה נפתלי בנט קיים הבוקר (רביעי) הערכת מצב בחטיבה המרחבית אפרים ביהודה ושומרון, יחד עם הרמטכ"ל, מפקד פיקוד המרכז ובכירים נוספים - זמן קצר לאחר סיכול פיגוע הדקירה בחטיבה המרחבית שומרון. בנט אמר: "מי שמרים יד על אזרח ישראל או חייל צה"ל - דמו בראשו. ההנחיה היא ברורה - לפגוע במחבלים בכל מקום שבו הם נמצאים, עם כל סוגי אמצעי הלחימה".

עוד אמר ראש הממשלה: "אנחנו נותנים את כל הגב לצה"ל ולמשטרת ישראל לפגוע בכל מחבל - בירושלים, ביהודה ושומרון ובכל מקום אחר בארץ".

מאוחר יותר המשיך בנט למועצה המקומית אלקנה, לביקור במסגרת חגיגות ה-45 שנים להקמתה, שם המתינו לו מפגינים. בדבריו התייחס בנט למפגינים ואמר: "יש פה חבר'ה שבטוחים שהמדינה הלכה, שאנחנו מוכרים את המדינה לחמאס. זה בסדר לבקר את הממשלה, אבל האוטומטיות - כל דבר הוא סוף העולם. אנחנו מאשרים התיישבות - רע. אנחנו בולמים את השגרירות במזרח ירושלים - רע. הכל רע. והם מניחים משקפיים על התודעה וזה נוגע בנקודות של חרדה אמיתית. אני מבין את זה".

ראש הממשלה נפתלי בנט בביקורו באלקנה
ראש הממשלה נפתלי בנט בביקורו באלקנה | צילום: קובי גדעון/ לע''מ

ראש המועצה המקומית אלקנה, אסף מינצר, אמר במהלך הביקור: "כראש מועצה ושליח ציבור יש לי אחריות עצומה להיות שליח נאמן של אלקנה והאזור, ולדאוג לפיתוחה ולשגשוגה. מתוך אותה תחושת אחריות, העליתי בפני ראש הממשלה בישיבה מוקדמת את הצרכים של אלקנה והאזור כולו. קיבלנו בברכה את פנייתו של רה"מ לבקר ולחגוג עמנו ביום שמחתנו, ובכך להמשיך את ביקורו המשמעותי האחרון שלו באלקנה, כשכיבד אותנו בחגיגות ה-40, עת כיהן כשר החינוך. אני גאה מאוד על כי נשיאים, ראשי ממשלה ושרים מכירים שוב ושוב במרכזיותה, בתרומתה, בחשיבותה ובהתפתחותה המואצת - לשמחת כולנו".

ראש הממשלה נפתלי בנט בביקורו באלקנה
ראש הממשלה נפתלי בנט בביקורו באלקנה | צילום: קובי גדעון/ לע''מ

[brightcove_iframe video_id='news-video-news-flash-part-2205170833' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד סיכול הפיגוע בשומרון' poster='' kid='1_meznbbi6' duration='43']

מוקדם יותר הבוקר, כאמור, סוכל פיגוע בשומרון: מחבל ניסה ללא הצלחה לדקור חיילי צה"ל סמוך לשכם ונורה בפלג גופו התחתון. הוא פונה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה כשהוא מעורפל הכרה. אין נפגעים בקרב החיילים. מצה"ל נמסר כי "מחבל חמוש בסכין החל לרוץ לעבר החיילים שמאבטחים במרחב, הלוחמים הגיבו בירי".

קודם לכן עצרו כוחות צה"ל, שב"כ ומג"ב 18 חשודים ברחבי יהודה ושומרון. "לוחמי צה"ל, שב"כ ומג"ב פעלו הלילה במספר מוקדים ברחבי אוגדת יהודה ושומרון למעצר מבוקשים החשודים בפעילות טרור, בין היתר בכפרים קרוואת בני חסן, חבלה, חלחול, דהרייה, מחנות הפליטים אלעידה ודהיישה ובעיר שכם", נמסר מדובר צה"ל. "במקביל פעלו הכוחות בעיר קלקיליה שבמרחב החטיבה המרחבית אפרים ועצרו חמישה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, כשבמסגרת הפעילות במרחב החטיבה נעצר חשוד נוסף ונתפס נשק מסוג M-16 בכפר ראס עטייה.