"יריקה בפרצוף": מגעים להסדר עם הקצין שצילם עשרות חיילות בסתר

המתלוננות נגד סא"ל דן שרוני, שהואשם בעשרות עבירות מין לאחר שצילם חיילות ששירתו תחתיו בחשאי, זועמות על ההסדר המסתמן עמו. אחד מפקודיו שיתף בפוסט שפרסם: "עסקת הטיעון היא בדיחה, אין מה לדבר על הרתעה"

זמן צפייה: 01:47

מגעים מתקיימים בימים האחרונים בין הפרקליטות הצבאית לסא"ל דן שרוני, שהואשם ב-79 עבירות מין על צילום 49 נשים בעירום, רובן חיילות ששירתו תחתיו. לפי ההסדר המסתמן, התביעה תדרוש עונש מאסר של כמה שנים ששרוני ירצה והוא יפצה בכמה אלפי שקלים כל מתלוננות.

אלא שבנוסף, מסתמן כי שרוני יישאר בחופשה כדי שיגיע לגיל פנסיה צבאית ויזכה בפנסיה. על כך זועמות המתלוננות בעיקר.

סא''ל דן שרוני הנאשם בצילום חיילות בסתר בבית הדין הצבאי
סא''ל דן שרוני הנאשם בצילום חיילות בסתר בבית הדין הצבאי | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אחד מפקודיו של שרוני, ששירת תחתיו במשך יותר משנה, שיתף בתחושותיו לאחר דבר המגעים להסדר טיעון ומתח ביקורת חריפה: "זו בדיחה, יריקה בפרצוף של כל נפגעת ונפגעת. פיצוי של כמה אלפי שקלים והבעת חרטה? קבלת פנסיה? הלכנו לאיבוד בדרך ואין מה לדבר בכלל על הרתעה", כתב.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-2-vod-the-main-edition-clips-part-2911212036' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד "חדר המצלמות" ששימש את סא"ל שרוני' poster='' kid='1_k79nsfqz' duration='']

ברשותו של הקצין נמצאו מאות תמונות וסרטונים אינטימיים של 40 חיילות וחיילים, ותשעה אזרחיות ואזרחים, אותם שמר באמצעי אחסון ניידים. מתוך נפגעי העבירה ישנם מספר חיילים ואזרחים, שתועדו במצבים אינטימיים יחד עם בנות זוג.

הקצין, שכיהן כמפקד בית הספר לנהיגה של בה"ד 6, הודח מהצבא לאחר הפתיחה בחקירה פלילית נגדו. בתיעוד בלעדי שפורסם בחדשות 13, נראה "חדר המצלמות", בו על פי החשד שרוני עשה שימוש לצורך צילום ללא ידיעתן של חיילות שהציע להן לשהות שם בזמן תקופת הבידוד.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "ההליך הפלילי בעניינו של סא"ל דן שרוני מתנהל בפני בית הדין הצבאי המיוחד. לאחרונה, עדכנה התביעה הצבאית את נפגעות העבירה באפשרות שיושגו הסכמות עם סא"ל דן שרוני, שכוללות את הודאתו במעשים המיוחסים לו, תשלום פיצויים לכלל נפגעות העבירה, וכן את הפסקת שירותו. לאחר סיום השירות, תישקל האפשרות לשלול את קצבת הפנסיה של הקצין. התביעה ביקשה את עמדת נפגעות העבירות, בהתאם לזכותן על פי חוק".