האו"ם: יש לבטל הכרזת ישראל על ארגונים פלסטינים כארגוני טרור

הנציבה העליונה של מועצת זכויות האדם של האו"ם קראה לישראל לבטל את ההחלטה באופן מיידי. "מתקפה על מי שמגן על זכויות אדם, חופש התאגדות וחופש הביטוי"

File Photo: U.n. High Commissioner For Human Rights Bachelet Attends A News Conference In Geneva
מישל בצ'לט, נציבת מועצת זכויות האדם של האו"ם | צילום: רויטרס

מישל בצ'לט, הנציבה העליונה של מועצת זכויות האדם של האו"ם, הגיבה היום (שלישי) להחלטת ישראל להכריז על שישה ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור ואמרה כי "ההכרזה של ישראל היא התפקה על מגיני זכויות האדם, על חופש ההתארגנות, הדעה החופשית וחופש הביטוי - לכן יש לבטלה באופן מיידי".

עוד אמרה בצ'לט כי "מדובר בארגונים מכובדים המהווים חלק מקבוצת ארגוני זכויות האדם בשטחים הפלסטינים הכבושים. הארגונים הללו עובדים בשיתוף פעולה עם האו"ם", אמרה הנציבה העליונה של מועצת זכויות האדם של האו"ם.

Un Human Rights Council Session In Geneva
מועצת זכויות האדם של האו''ם | צילום: רויטרס

כזכור, דובר מחלקת המדינה האמריקנית, נד פרייס, התייחס הבוקר להכרזת שר הביטחון בני גנץ, והדגיש שוב כי ממשל ביידן לא עודכן לגבי החלטתו. את הדברים אמר לקראת הגעתה לוושינגטון של משלחת ישראלית ביטחונית בהמשך השבוע.

מנגד, בסוף השבוע האחרון שלל גורם ביטחוני ישראלי את טענות הממשל האמריקני, לפיהן ארצות הברית לא עודכנה מראש על הכרזת שר הביטחון. אז אמר פרייס כי ארצות הברית דורשת הבהרות מישראל על ההחלטה.

אמש תקפה שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי, את ההתנהלות סביב ההחלטה. לדבריה, האופן שבו נעשתה ההצהרה, כשהיא מכוונת לשר הביטחון, גרמה נזק לישראל. בהמשך, מכחול לבן נמסר: "מציעים למרב מיכאלי שלא מכירה את הפרטים, לא להפריע למלחמה בטרור".