אישום: 2 צעירים מאום אל-פחם ידעו על הפיגוע בחדרה - ולא מנעו אותו

מוחמד גסאן מחאג'נה בן ה-26 וחסן מחאג'נה בן ה-18 מואשמים באי מניעת מעשה טרור, לאחר שידעו על תמיכתם של המחבלים בדאעש ועל כוונותיהם לבצע פיגוע. חסן, שתיווך בעסקה לרכישת תחמושת ומסר אותה לאחד המחבלים, מואשם גם בעבירות בנשק וניסיון לפעולה בנשק למטרות טרור

זמן צפייה: 00:58

כתב אישום הוגש הבוקר (שישי) נגד שני תושבי אום אל-פחם, בגין אי מניעת מעשה טרור, בעקבות הפיגוע בחדרה שהתרחש לפני כחודש. הנאשמים הם מוחמד גסאן מחאג'נה בן ה-26 וחסן מחאג'נה בן ה-18, שמואשם בנוסף גם בעבירות בנשק וניסיון לפעולה בנשק למטרות טרור. התיקים נחקרו במשותף על ידי ימ"ר מחוז חוף ושב"כ, והפרקליטות תבקש להאריך את מעצרם עד תום ההליכים.

על כפי כתבי האישום, שני הנאשמים מכירים מזה שנים את איימן אגבאריה, שביצע את הפיגוע יחד עם אברהים אגבאריה. במהלך השנתיים שקדמו לאירוע נהגו איימן ואברהים, אשר תמכו מזה מספר שנים בדאעש והזדהו עם פעילות הארגון, להיפגש בביתו של איימן, ביחד עם אחרים ובהם הנאשם מוחמד גסאן.

מעצר החשודים באום אל פחם בעקבות הפיגוע בחדרה
מעצר חשודים באום אל פחם בעקבות הפיגוע בחדרה | צילום: דובורת המשטרה

במהלך המפגשים הרבו איימן ואברהים לשוחח אודות צדקת הדרך של דאעש, והציגו בפני הנוכחים סרטונים המתעדים את הפעילות הצבאית של הארגון, לרבות אירועי טרור והרג אזרחים. בחלק מהמפגשים, אסף איימן את הטלפונים הסלולריים מהנוכחים והרחיקם, וכן פתח את ברז המים בעת שיחתם, מחשש להאזנה ופיקוח מצד גורמי הביטחון.

כחודש לפני הפיגוע בחדרה, פנו איימן והנאשם מוחמד גסאן מספר פעמים לנאשם חסן, וביקשו כי ישיג עבורם שתי קופסאות של כדורי תחמושת לאקדח. לאחר מספר בקשות נעתר חסן, שוחח עם חברו מ', ותיווך בעסקה לרכישת 60 כדורי תחמושת לאקדח, אותם הוא מסר לאיימן, שגם ביקש מחסן להשיג עבורו רובה, אך חסן סירב.

שיראל אבוקרט ויזן פראח, שעות לפני הפיגוע
שיראל אבוקרט ויזן פראח, שעות לפני הפיגוע בחדרה בו נרצחו | צילום: דוברות מג''ב

על רקע תכנונם של איימן ואברהים לבצע פיגוע, פנה מוחמד גסאן לחסן, ביקש לשוחח עמו ביחידות, ואמר לו שיתרחק מאיימן מכיוון שהוא מוכן לבצע פיגוע בזמן הקרוב וכל מה שחסר לו זה נשק. ב-27 במרץ הגיעו שני המחבלים לחדרה כשהם מצוידים בשני אקדחים ותחמושת רבה, ורצחו את שני לוחמי מג"ב יזן פלאח ושיראל אבוקרט.