צה"ל התריע בפני תושבי העוטף: "קיימת התרעה ממוקדת לירי נ"ט"

במערכת הביטחון עדיין מתריעים מפני ירי נ"ט מרצועת עזה במסגרת הגברת הכוננות שנמשכת כבר שלושה ימים. ראש הממשלה לפיד יכנס היום הערכת מצב מורחבת בקריה. כוכבי סייר בעוטף עזה ו"אישר תוכניות למאמצים התקפיים והגברת המוכנות להסלמה". כל העדכונים

פורסים מחסומים בעוטף עזה
פורסים מחסומים בעוטף עזה | צילום: פלאש 90

האיום לא הוסר: בצה"ל הודיעו בצהריים (חמישי) לתושבי עוטף עזה שגרים ביישובים הסמוכים לגדר כי קיימת התרעה ממוקדת לירי נ"ט. בצבא קראו לתושבים להימנע מתנועה באזורים המועדים ובשטחים חקלאיים. ראש הממשלה יאיר לפיד יכנס היום הערכת מצב מורחבת בקריה. כמו כן, היום סייר הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי באוגדת עזה וביצע הערכת מצב עם מפקד האוגדה. "במהלך הסיור", נמסר מצה"ל, "הנחה כוכבי על הגברת מוכנות צה"ל לתרחישי הסלמה, תגבור מאמצי ההגנה, האיסוף והמודיעין ואישר תוכניות למאמצים ההתקפיים".

כוכבי בביקור באגודת עזה
כוכבי בביקור באגודת עזה | צילום: דובר צה''ל

זהו היום השלישי שבו כבישים רבים באזור העוטף חסומים לתנועה ושני יישובים, כרם שלום ונחל עוז, סגורים לחלוטין ואין יוצא ואין בא, מאז מעצרו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי בסאם א-סעדי בג'נין והחשש שהארגון יבצע פעולת נקם בעקבות המעצר.

הבוקר ראש המועצה האזורית אשכול גדי ירקוני פנה במכתב לשר הביטחון בני גנץ בעקבות ההגבלות שהוטלו על יישובי עוטף עזה לאחר מעצרו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי בסאם א-סעדי בג'נין מוקדם יותר השבוע.

במכתב הפציר ירקוני בגנץ לתת כלים לרשויות בשל העובדה כי כבישים רבים חסומים כבר שלושה ימים, וישנן מגבלות תנועה מחמירות. "העורק הראשי של תושבי דרום המועצה נחסם ושגרת חייהם של אלפי תושבים שובשה לחלוטין", כתב ירקוני במכתבו.

יישובים בעוטף עזה סגורים זה היום השלישי
יישובים בעוטף עזה סגורים זה היום השלישי | צילום: פלאש 90

בתוך כך, בעקבות המתיחות הביטחונית שנוצרה סביב מעצרו של בכיר הג'יהאד האסלאמי בג'נין, בסאם א-סעדי, מצרים העבירה מסר ישראלי בהול למשלחת החמאס המבקרת בימים אלו במצרים - כך דווח היום בעיתון "אל ערבי אל ג'דיד" הרואה אור בבריטניה.

לפי המסר, ממשלת ישראל לא תעשה כל אבחנה בין הגי'האד האסלאמי לבין תנועת חמאס אם תתרחש הסלמה ברצועת עזה, שכן ממשלת ישראל רואה בחמאס כגורם האחראי מתוקף שליטתו ברצועת עזה. עוד מסרו המקורות כי מאמצי התיווך, שאותם הובילה קהיר בשעות האחרונות, הצליחו במידה רבה למנוע את ההסלמה ברצועת עזה. המקורות מסרו כי המגעים שקיים ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, עם מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי, זיאד אל נח'אלה - השיבו את המצב לקדמותו.

יאיר לפיד בני גנץ
לפיד וגנץ, ארכיון | צילום: סיון שחור ענבה, לע''מ

ראש הממשלה יאיר לפיד ושר הביטחון בני גנץ קיימו הבוקר התייעצות בטחונית. השניים דנו בתמונת המצב הביטחונית בדרום ובצעדים הנדרשים להמשך הביטחון באיזור. עוד סוכם, כי השניים יקיימו חיתוך מצב נוסף בהמשך היום.

בצה"ל הוחלט אמש על המשך חסימות האזורים והצירים הסמוכים לגדר המערכת ברצועת עזה זה היום השלישי ברציפות. הבוקר צירים רבים נשארו חסומים, ובהם כביש 232 ממפלסים לסעד, כמו גם צירים חקלאיים ממערב והכביש מניר יצחק דרומה. כביש 4 נותר חסום מצומת זיקים ועד כביש הגישה למעבר ארז כמו גם כביש 34 מצומת יד מרדכי ועד ניר עם. כביש 232 נפתח אמש באופן זמני, אך נחסם לפנות בוקר שוב. כביש 2410 נפתח לתנועה לתושבי האזור הנעים בכלי רכב פרטיים ובהצגת תעודה מזהה כמו גם כביש 242 בקטע שבין 2410 ל-232.