גנץ: "שת"פ עם מדינות האזור הוביל לסיכול פעולות איראניות"

בפתח ועדת חוץ וביטחון התייחס שר הביטחון לאיום האיראני וסיפר כי תוכנית עם מדינות האזור בחסות אמריקנית הוביל לסיכול פעולות איראניות. על המרוץ לרמטכ"לות אמר: "לא אאפשר שיקרה לצה"ל מה שקרה למשטרה"

זמן צפייה: 09:20

בפתח ועדת חוץ וביטחון שהתקיימה היום (שני), שר הביטחון בני גנץ התייחס לאיום האיראני ואמר: "בחודשים האחרונים רשמנו כמה הצלחות משמעותיות ברתימת העולם למאבק מול איראן, שלהן שותפים ראש הממשלה, שר החוץ, המל"ל ועוד. בין השאר זה קשור בהשארת משמרות המהפכה ברשימת ארגוני הטרור והגינוי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית בנושא התיקים הפתוחים".

גנץ הוסיף כי "אי שיתוף הפעולה של איראן מוכיח שהיא 'לא פרטנר – ובכדי להגיע להסכם גרעין שירחיק אותה משאיפותיה, העולם כולו בהובלת ידידתנו ארה"ב צריך להפעיל כוח מדיני, כלכלי, וגם צבאי. לכן, אני מוביל בשנה האחרונה ביחד עם עמיתיי בפנטגון ובממשל תוכנית נרחבת לחיזוק שיתוף הפעולה בין ישראל לבין מדינות האזור בחסות אמריקאית וסנטקום שאני מקווה שתתקדם צעד נוסף קדימה בביקור החשוב של הנשיא ביידן במזרח התיכון".

"חלק מהחזון הזה הוא מה שאני קורא לו MEAD' - Middle East Air Defense', שאנו בונים מול ניסיונות איראן לפגוע במדינות האזור באמצעות רקטות, טילי שיוט וכטב"מים. התוכנית הזו כבר בפעולה וכבר הביאה לסיכול ניסיונות איראנים לאתגר את ישראל ומדינות נוספות במזרח התיכון. אנחנו גם מתמודדים בימים אלו עם ניסיונות של איראן להוציא פיגוע מול ישראלים בחו"ל ובטורקיה בפרט, ואני קורא לאזרחים להישמע להוראות".

חשש מפיגוע איראני בטורקיה
חשש מפיגוע איראני בטורקיה | צילום: רויטרס, shutterstock

גנץ התייחס לתגובה אפשרית כחול-לבן במידה ויהיה צורך בה: "הנחיתי את מערכת הביטחון להכין תגובות עוצמתיות ונפעיל אותן בהתאם לצורך. גם לנו יש מגוון אפשרויות פעולה, במגוון יעדים – ופגיעה באזרחים ישראלים תביא אותנו להפעלה שלהן. אנחנו נדע להגיב בזמן, במקום ובאמצעי שנבחר, לכל פעולה תוקפנית של איראן, בכל מימד, ובכל מקום – פיסי או קיברנטי. לאחרונה, בהובלת הנשיא הרצוג, ראש הממשלה ושר החוץ וביחד עם אנשי משרד החוץ וזרועות הביטחון, אנחנו מחזקים את קשרינו עם טורקיה. זו ההזדמנות להביע הערכה לעמיתנו הטורקים, ולארגוני ביטחון נוספים שפועלים איתנו בעולם בתיאום".

לבסוף, גנץ נגע גם בסוגיית מינוי הרמטכ"ל וקבע כי "יש לנו מועמדים מצוינים וראויים לתפקיד הרמטכ"ל, התהליך שמתנהל יהיה מקצועי ומקיף, ויכלול התייעצות עם רבים ובראשם ראש הממשלה. הניסיון לצבוע את הבחירה באופן פוליטי שקרי ופוגע בבסיס עוצמתנו. אני קורא גם ליריביי הפוליטיים להשאיר את צה"ל מחוץ לשטח האש הפוליטי. שנית – אני קובע שלצה"ל לא יהיה ממלא מקום רמטכ"ל. אני לא אאפשר לצה"ל לעבור תהליך כפי שקרה במשטרת ישראל במשך שנתיים".