האיום האיראני בטורקיה נגד ישראלים: "המסוכנות גוברת"

בכירי מערכת הביטחון קיימו דיון בנוגע להתראה על פיגוע איראני נגד תיירים ישראלים באיסטנבול. כמות הישראלים פחתה, אך הבכירים מעריכים כי האנרגיה לנקום את החיסולים המיוחסים לישראל גברה: "ההתראה יותר חמה משהייתה"

זמן צפייה: 09:52

החשש מפגיעה בישראלים בטורקיה: בכירי מערכת הביטחון, ראש המוסד דדי ברנע, ראש השבכ רונן בר ובכירי המל"ל והמטה ללוחמה בטרור סיימו הערב (שישי) דיון הערכת מצב מיוחד במרכז הארץ הנוגע להתראה החמה לפיגוע איראני נגד תיירים ישראלים באיסטנבול.

בדיון נאמר כי ישנם מאמצים מוגברים של כמה חוליות איראניות לפיגוע קרוב של רצח או חטיפה באיסטנבול. "הכישלון עד כה של האיראנים ולחץ הזמן של האיראנים לבצע פיגוע גורם לנואשות ולמסוכנות גוברת של החוליות", נקבע בדיון.

נכון לשישי בערב, יש באיסטנבול פחות ישראלים ופחות מטרות. כרגע כ-2,000 ישראלים בלבד באיסטנבול. בניגוד לכ-5,000 במהלך השבוע ומגמת הצמצום נמשכת.

בדיון הערב הובע חשש שהחוליות האיראניות ינסו להגיע לחדרים של הישראלים במלונות באיסטנבול ולכן ההנחיה של המטה ללוט"ר היא להסתגר בחדרים ולנעול את הדלת ולא להיענות להצעות לצאת מהחדר.

כמו כן ההנחיה לתיירים הישראלים היא לא לתייג את עצמם ואת מיקומם ברשתות החברתיות כדי לא לספק מודיעין לאיראנים. בטורקיה אין מעצרים ביממה האחרונה והחוליות האיראניות בשטח.

"ההתראה יותר מעשית וחמה ממה שהייתה. אסור להתבלבל מהשקט. האנרגיה של האיראנים לא פחתה לנקמה אלא להפך", אומר הערב גורם ביטחוני בכיר.