אירוע אלימות שני ביצהר: לוחם גולני נפצע מאבנים שיידו מתנחלים

הלוחם מגדוד הסיור של החטיבה נפצע קל בידו מאבנים שהשליכו כמה עשרות על לוחמים שהיו בפעילות. אחד הלוחמים ירה באוויר כדי לפזר את ההתקהלות. בסוף השבוע הותקף גם רכבו של מפקד הגדוד

זמן צפייה: 00:42

שני תקריות אלימות של מתנחלים נגד חיילים בסוף השבוע: כ-30 מתושבי יצהר שבשומרון ידו אבנים לעבר כוח מגדוד הסיור של חטיבת גולני, שהיה במהלך פעילות מבצעית. אחד הלוחמים ירה באוויר כדי לפזר את המתנחלים, שהשליכו את האבנים מטווח קרוב.

מדובר צה"ל נמסר כי "המתיישבים יידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל ונקבו את גלגלי כלי הרכב בו נסעו. בנוסף, כתוצאה מיידוי האבנים נפצע לוחם צה"ל באורח קל וקיבל טיפול רפואי בנקודה. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי לאוויר בהתאם להוראות הפתיחה באש, וההתקהלות פוזרה. צה"ל מגנה בכל תוקף אלימות פיזית ומילולית כלפי משרתיו ורואה אירועים מסוג זה בחומרה רבה".

יצהר
יצהר | צילום: ויקיפדיה העברית, מיכאלי יעקובסון

זהו לא המקרה הראשון שבו תוקפים מתנחלי יצהר את כוחות צה"ל. כמה מתנחלים חסמו ביום שישי בערב את דרכו של מפקד גדוד הסיור של חטיבת גולני, סא"ל איוב כיוף, שסייר בהתנחלות. התושבים התקהלו סביב הרכב ובשלב מסוים פתח אחד המתנחלים את דלת הרכב – ואיים על היושבים בו.

סא"ל כיוף יצא מהרכב לאור המתקפה, והמתנחלים התרחקו מהמקום. המג"ד התלונן במשטרה בעקבות האירוע, ובמהלך סוף השבוע נעצר החשוד באיומים. דובר צה"ל מסר כי ראש המועצה האזורית שומרון והנהגת ההתיישבות מעורבת בטיפול המקרה.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, הגיע לישוב וגינה את המעשים. "כל תושבי השומרון וגם תושבי יצהר מוקיעים פגיעה בחיילינו היקרים. הקומץ שעשה זאת הם נערים שברובם הגדול הגיעו מחוץ לישוב. ואנו נפעל בכל הכלים שבידינו כדי להעיף אותם מכאן. תושבי יצהר אוהבים את חיילי צה"ל, וכל תושבי השומרון מחבקים את חיילי צה"ל וכוחות הבטחון".