גורם ביטחוני מעריך: עד יום רביעי נצליח להגיע למחבלים

אם לא תהיה תפנית בלתי צפויה, במערכת הביטחון בטוחים שביומיים הקרובים ישלימו את לכידת שני הנמלטים • נציבת שב"ס ביקשה לפנות את כל האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע - בנט דחה את בקשתה

זמן צפייה: 08:53

המצוד אחר שני המחבלים שטרם נתפסו עדיין נמשך, והיום (ראשון) אמר גורם ביטחוני לחדשות 13 כי ההערכה הזהירה היא שתוך יומיים הם יתפסו. כמובן שהכל יכול להשתנות בהתאם לתוואי השטח, אך כרגע לשוטרים ולחוקרי השב"כ יש את המסלול המדויק של המחבלים, וכנראה גם כלים שנתפסו, עליהם אי אפשר להרחיב בשל צו איסור הפרסום.

לכוחות הביטחון יש תיאור טוב של המסלול אותו עברו האסירים הנמלטים, כולל העובדה שזביידי ביקש הסעה מכמה אנשים וסורב. אחד המחבלים הנותרים נמצא ככל הנראה בשטח ישראל, וההערכה היא שהשני הצליח להימלט לתוך ג'נין. אמש פרסמנו כי המחבלים תכננו לקבל סיוע מיד לאחר בריחתם מהכלא, אך המשטרה והשב"כ מנעו זאת מהם, מה שגרם להם לבלבול, ובסופו של דבר לתפיסתם.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

"כלכלה תמורת ביטחון": לפיד הציג תוכנית מדינית לרצועה

דיווחים: איראן תאפשר לאו"ם לפקח על מתקני הגרעין

בשל הטענות על חטיפת הילד מאיטליה: המשטרה בישראל פתחה בבדיקה

כוחות הביטחון מבקשים מהציבור להמשיך ולגלות עירנות, ולספק מידע בזמן אמת שעשוי להוביל אל החשודים, כפי שקרה עם ארבעת המחבלים שנתפסו בעקבות הדיווח של המשפחה בנצרת ושל האזרח באום אל-גאנם. במשטרה מדגישים כי עדיין נשקפת סכנה מהמחבלים שעדיין חופשיים.

בבתי הסוהר המרד דוכא ברובו, וגם הקריאות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי להפגנות או להוצאת אנשים מבתיהם לא ממש נענות. בינתיים, גם בשעות אלה, כוחות הביטחון סורקים כל פיסת קרקע כדי לאתר את המחבלים, ולסיים את המצוד כמה שיותר מהר.

בתוך כך, נציבת שירות בתי הסוהר קטי פרי ביקשה אתמול לפנות את כל האסירים הביטחוניים מכלא גלבוע, אולם ראש הממשלה נפתלי בנט דחה את בקשתה. בשב"ס החלו היום במבצע הנדסי של סריקת מנהרות בבתי הכלא, בניסיון לעצור את הבריחה הבאה. למבצע הצטרפו גם לוחמי יחידת יהל"ם, יחידת הנדסה שמתמחה במנהרות.

הרמטכ"ל אביב כוכבי התייחס היום בטקס סיום קורס חובלים למצוד אחר האסירים הנמלטים. "זה רק עניין של זמן עד שמערכת הביטחון תגיע לשני המחבלים הנוספים", אמר כוכבי, "לא נחדל עד שייתפסו. לא נקבל הפרת ריבונות מכל סוג שהוא ביהודה ושומרון ובעזה, ואם המצב יסלים - החמאס ורצועת עזה ישלמו מחיר כבד".