מפקד מחוז ירושלים על רגימת האוטובוסים: "הגענו תוך פחות מעשר דקות"

ניצב דורון תורג'מן דוחה את הביקורת לגבי האיחור בהגעת הכוחות לזירת יידויי האבנים על האוטובוסים בעיר העתיקה. "מצר על הפצועים, אבל קיבלנו החלטה שלא להפסיק את תנועת האוטובוסים". על המשך ההיערכות אמר: "נידרש לאתגרים בזמן תפילות הערב בהר הבית"

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן בזירת הפיגוע
מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן | צילום: דוברות המשטרה

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב דורון תורג'מן, התייחס הערב (ראשון) ליידויי האבנים הבוקר לעבר האוטובוס, ואמר כי הכוח הגיע למקום תוך פחות מעשר דקות. "אני מצר על הפצועים", אמר תורג'מן, "אבל קיבלנו החלטה שלא להפסיק את האוטובוסים והנסיעות המשיכו בצורה מסודרת".

"הכי קל לי לעצור אוטובוסים", הוסיף תורג'מן, "אבל בחול המועד אלפי יהודים מגיעים לכותל, אותם שאטלים נסעו על הציר שבו קרו האירועים של זריקת האבנים. נעצרו חשודים והאוטובוסים המשיכו. תמיד אפשר לסטות מהתוכנית המקורית אבל  עיבינו את המערך, וקיבלתי את ההחלטה לעשות זאת במקום לעצור את האוטובוסים. שוחחתי עם הפצועים ואקבל את ההחלטות בהתאם להערכת מצב בכל פעם מחדש"

"בשלב הזה המאמץ המרכזי הוא בהר הבית ויש כוחות שפרוסים בכל רחבי העיר העתיקה, אבל זה לא קורה בכל נקודת זמן", הוסיף מפקד המחוז, שהתייחס גם לעליית מאות יהודים להר הבית באישור המשטרה: "נדרשנו להוציא את מפרי הסדר מהמסגד על מנת לאפשר את כניסת המבקרים היהודים להר הבית. הפורעים גרמו נזק למסגד וחיללו אותו בעצמם. הצלחנו לקיים את ביקורי היהודים כמתוכנן וכפי שנהוג".

מהומות בהר הבית
מהומות בהר הבית | צילום: רויטרס

במחוז ירושלים מעריכים כי המתיחות בעיר העתיקה תימשך, ותורג'מן אמר כי "בימים הקרובים אני צופה שנידרש לאתגרים בזמן תפילות הערב של חג רמדאן בהר הבית. אנחנו נפעל לאפשר לכל הדתות לקיים את חופש הפולחן שלהם ונקיים הערכת מצב יומית".

כזכור, שבעה בני אדם נפצעו באורח קל הבוקר כאשר אוטובוס שעשה את דרכו לכיוון הכותל המערבי נרגם באבנים סמוך לשער האריות. צוותי מד"א העניקו להם וטיפול רפואי ופינו אותם לבית החולים שערי צדק. שוטרים ולוחמי מג"ב עצרו עד כה תשעה חשודים בחשד לידויי האבנים.