בזכות המכשול החדש - צה"ל חשף מנהרת טרור בגבול עזה • תיעוד

הותר לפרסום: עומק המנהרה, שיצאה מחאן יונס וחצתה לשטח ישראל, הוא עשרות מטרים. לא היה לה פתח יציאה. בימים הקרובים היא תנוטרל על ידי צה"ל. "לא היוותה סיכון ליישובים בשום שלב"

זמן צפייה: 06:28

צה"ל חשף מנהרת טרור בגבול רצועת עזה, סמוך לכיסופים - כך הותר הערב (שלישי) לפרסום. מדובר במנהרה מסועפת בעומק עשרות מטרים שיועדה למלחמה הבאה נגד ישראל, וחצתה עשרות מטרים לשטחה. זו המנהרה הראשונה שנחשפה על ידי המכשול התת קרקעי החדש של צה"ל.

המנהרה יצאה מחאן יונס ואין לה פתח יציאה בישראל. עד כה טרם נודע לאיזה ארגון היא שייכת. בימים הקרובים ימשיך צה"ל לפעול בה והיא תנוטרל. אתמול, התקבלה התרעה במכשול, שבעקבותיה צה"ל ביצע חפירות שחשפו את המנהרה. בניית המכשול עצמה טרם נגמרה, והיא צפויה להסתיים בחודש מארס.

לכתבות נוספות בחדשות 13:

קפסולות ובדיקות למורים: ההמלצה לחידוש הלימודים עד כיתות ד'

אדלשטיין: נציע בקבינט הקורונה להגדיל הקנסות על הפרת הנחיות

עוקץ בחסות הסגר: 16 נעצרו בחשד להונאת סלולר בכחצי מיליון שקל

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-18492010' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='חשיפת המנהרה - אילוסטרציה' poster='' kid='1_isitopn0' duration='12'']

צה''ל חשף מנהרת טרור בגבול עזה
צה''ל חשף מנהרת טרור בגבול עזה | צילום: דובר צה''ל

"המנהרה לא היוותה סיכון ליישובים בשום שלב", אמר דובר צה"ל. "כל מה שקורה בעזה הוא באחריות חמאס. חפירת המנהרה היא על חשבון תושבי עזה - במקום שיגיע אליהם כסף". עוד הבהיר דו"צ כי חשיפת המנהרה אינה הסיבה לכך שצה"ל לא הגיב על ירי הרקטה בסוף השבוע: "אנחנו שומרים לעצמנו את הזכות להגיב על הרקטה".

בד בבד, שר הביטחון בני גנץ סייר היום בעוטף עזה יחד עם הרמטכ"ל אביב כוכבי ואמר כי "אני יכול להבטיח לתושבי האזור שעושים את הכול בכדי להבטיח להם חיים שקטים ובטוחים. שנו בשקט, וחיילי צה"ל וכוחות הביטחון ימשיכו בפעילות למען הגנתכם".

צה''ל חשף מנהרת טרור בגבול עזה
צה''ל חשף מנהרת טרור בגבול עזה | צילום: דובר צה''ל

אתמול, הורה צה"ל בשעות הבוקר לסגור את הצירים המובילים לגבול ולהפסיק את העבודות החקלאיות סמוך לגדר. דו"צ הודיע כי הדבר נעשה בשל פעילות הנדסית שמתרחשת באזור וכי לא נשקפת סכנה ליישובים. בהמשך, הודיע הצבא על חזרה לשגרה.

מטעמו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "אנחנו ממשיכים לפעול בנחישות בכל הגזרות למען ביטחון ישראל ונגד כל ניסיון פגיעה בריבונותנו או באזרחינו". שר הביטחון בני גנץ אמר בתגובה: "מתחת לפני השטח ארגוני הטרור ממשיכים במאמציהם לפגוע באזרחי ישראל ובריבונותה. כוחות צה"ל פועלים בנחישות מול איומי הטרור. גילוי המנהרה הוא עדות ליכולות המודיעיניות והטכנולוגיות של צה"ל, שימשיך לפעול מול האיומים ולפגוע ביכולות ארגוני הטרור בזמן ובמקום שאנחנו נחליט".

מפקד אוגדת נמרוד אלוני מסר כי "המנהרה לא חצתה את המכשול האינדיקטיבי ולא סיכנה את היישובים באזור ואת כוחות צה"ל. המכשול, שבנייתו תסתיים בתקופה הקרובה, מאפשר הגנה מפני מנהרות תת קרקעיות לכל אורך הרצועה וגם נגד חדירה עילית. היכולת של המכשול לאתר מנהרות מסב לנו הרבה ביטחון".

צה''ל חשף מנהרת טרור בגבול עזה
צה''ל חשף מנהרת טרור בגבול עזה | צילום: דובר צה''ל