הרמטכ"ל על תקיפת החיילים בחווארה: "ביו"ש צריך להיות חוק וסדר"

רא"ל אביב כוכבי התייחס לתקרית בה מתנחלים ריססו בגז פלפל מג"ד צנחנים ושלושה לוחמים נוספים, ואמר כי "אזרח ישראלי לא יכול להרים את ידו על חייל ישראלי". כוכבי הוסיף: "בעיניי זה אירוע מחפיר ומביש. זה בוודאי אירוע עברייני"

זמן צפייה: 00:06

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי התייחס היום (חמישי) לתקרית שאירעה אמש בה מתנחלים ריססו בגז פלפל מג"ד צנחנים ושלושה לוחמים נוספים, ואמר: "אזרח ישראלי לא יכול להרים את ידו על חייל ישראלי". כוכבי הוסיף: "הם תקפו אותם באופן אלים, הפעילו עליהם גז פלפל. זה בעיניי אירוע מחפיר, אירוע מביש. זה בוודאי אירוע עברייני".

"דווקא אתם, כלוחמים, יכולים להבין ומזדהים עם העובדה שמי שתוקף את חיילי צה"ל מילולית או פיזית - הוא עבריין. מי שפוגע בחיילי צה"ל הוא מקולקל ערכית", גרס. כוכבי הדגיש: "אתמול בלילה הותקפו חיילים של צה"ל ומג"ד על ידי חבורת מתיישבים באיזור יהודה ושומרון. מג"ד וחיילים שבאו לממש את ייעודים ולשמור על החוק והסדר ביו"ש. ביו"ש צריך להיות חוק וסדר".

פעילות כוחות צה''ל ביו''ש
פעילות כוחות צה''ל ביו''ש הלילה | צילום: דובר צה''ל

כזכור, מפקד גדוד 202 של חטיבת הצנחנים ולוחם נוסף נפגעו הלילה לאחר שרוססו בגז פלפל עת שניסו לפזר הפרת סדר אלימה של עשרות מתנחלים באזור חווארה, במסגרתה יידו אבנים לעבר רכבים פלסטינים. המתנחלים ריססו בגז פלפל שני לוחמים נוספים, מאוחר יותר, בצומת תפוח.

ראש הממשלה, יאיר לפיד, אמר בעקבות המקרה: "המתפרעים היהודים שתקפו הלילה באלימות את לוחמי צה"ל בחווארה הם עבריינים מסוכנים שיש להוקיע אותם ולמצות איתם הדין ללא היסוס ובמלוא החומרה. הם מסכנים את חיי הלוחמים שלנו והם פוגעים במדינת ישראל".

שר הביטחון בני גנץ גינה גם הוא ואמר: "נפעל למיצוי הדין עם העבריינים שאינם מייצגים את ההתיישבות ופוגעים ביכולת לספק ביטחון לאזרחי ישראל ולתושבי האזור. לחיילי צה"ל יש גיבוי מלא ורוח גבית להמשיך לפעול ולבצע את משימתם המבצעית".

פעילות כוחות צה''ל ביו''ש
פעילות כוחות צה''ל ביו''ש הלילה | צילום: דובר צה''ל

ראש האופוזיציה בנימין נתניהו כתב גם הוא בחשבון הטוויטר שלו כי הוא "מגנה בתוקף את האלימות נגד לוחמי צה"ל וקורא לכוחות הביטחון למצות את הדין עם הפורעים". נתניהו הוסיף כי הוא "גם מוחה על הניסיון להכתים ציבור גדול של מתיישבים בגלל מעשה פסול של בודדים. הרוב המוחלט של המתיישבים מכבדים את החוק, משרתים בצה"ל ומוקירים תודה עמוקה ללוחמינו שמגנים על כולנו".

גם מטעם הציונות הדתית גינו את האירוע, כאשר יו"ר הרשימה בצלאל סמוטריץ' צייץ בטוויטר: "לא מרימים יד על חיילי צה"ל. נקודה". כמו כן, ח"כ איתמר בן גביר הגיב ואמר: "בראש ובראשונה חשוב לומר - אלימות נגד חיילי צה"ל היא פסולה תמיד, ואין לה מקום בשום מצב, אף פעם - ואני מגנה אותה בתוקף". עם זאת, הוסיף בן גביר כי "העובדה שדובר צה"ל בחר להוציא הודעה מבלי לציין שקודם לכן אבנים יודו לעבר יהודים בידי "פלסטינים" במקום, כאשר הוא מציג תמונה חד צדדית באופן שקרי - היא חמורה מאוד".

בן גביר הוסיף: "זוהי עוד עדות לפוליטיזציה שמנסה להכניס בני גנץ לצה"ל. גנץ מפקיר את חיי המתיישבים הגיבורים ביהודה ושומרון, מפקיר את חיילי צה"ל וכובל את ידיהם במאבק בטרור, ומפקיר את בטחונה של מדינת ישראל. האחריות רובצת על כתפיו".