אלוף פיקוד הדרום: "נערכים לחידוש הלחימה עם חמאס בקרוב"

טולדנו התייחס לסבב הלחימה ברצועה בוועידה הלאומית, ואמר כי "השלב הראשון של המבצע הסתיים - אבל מה שעשינו לא מספיק". "חמאס משקיע את הכסף לשיקום עזה בבניית כוח צבאי על חשבון האזרחים"

זמן צפייה: 12:07

מפקד פיקוד הדרום, אליעזר טולדנו, שוחח היום (חמישי) עם אלון בן דוד במסגרת הוועידה הלאומית של חדשות 13. לדברי טולדנו, "השלב הראשון של מבצע שומר החומות הסתיים, אנחנו מוכנים לשלב הבא כי מה שעשינו לא מספיק. המבצע יסתיים לחלוטין כאשר המציאות הביטחונית תשתנה באמת. אנחנו צריכים למצות את המבצע שכבר התחלנו".

טולדנו התייחס להבדלים בין מבצע צוק איתן למבצע הנוכחי ואמר: "בניגוד לחמאס שחשב שאנחנו ממשיכים מאיפה שהפסקנו בצוק איתן, באנו למבצע חדש מבחינתנו. נשענו על הכנה מודיענית מבוססת ועל הכלים שהכנסנו לשטח במהירות, כלים שבנינו בשנים האחרונות ומביאים לניצחון".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הורוביץ: "המטרה להחליף את נתניהו גדולה מהמחלוקות בקואליציה"

אולמרט על נתניהו: סמרטוט, צובע ומדביק את השיער שמזמן נשר לו

גוש השינוי דרש להחליף את יו"ר הכנסת: ח"כ אורבך משך את חתימתו

אליעזר טולדנו
תא''ל אליעזר טולדנו,ימונה למפקד פיקוד דרום | צילום: חדשות 13

נוסף על כך, טולדנו התייחס להתנהגות חמאס ברצועת עזה: "הם יורים מתוך השטח הבנוי שלהם אל מרכזי הערים שלנו, הם פושעי מלחמה בריבוע. הם לוקחים את כל חוקי המלחמה שלנו והופכים אותם לעקרונות היסוד של התפיסה המבצאית שלהם". עוד הוסיף "הכסף לשיקום חמאס נמצא בידיי הארגון שלא מזרים אותו למקומות הנכונים אלא משקיע בבניית כוח צבאי כערך עליון על חשבון האזרחים עצמם".

לדברי טולדנו, "החוסן בקרב אזרחי הדרום הוא גבוה מאוד. ההתיישבות בדרום היא התגלמות הציונות מבחינתי אך מחובתנו להבטיח לכל תושבי האזור מציאות ביטחונית טובה יותר. בנושא החזרת השבויים, אמר טולדנו " המדינה מחויבת להחזיר אותם הביתה. אני מקווה שהמבצע האחרון שיפר את המצב בהקשר הזה".