השר ליברמן: "מציע לחמאס להירגע"

בתגובה לירי הרקטה לדרום בלילה תקף חיל האוויר יעדי חמאס בעזה. שר הביטחון מבהיר: "אין לנו כוונה לספוג טפטופי ירי, שחמאס יקח אחריות"

התקיפה בעזה, היום

חיל האוויר תוקף יעדים ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטה הלילה לעבר ישראל. התקיפות מתבצעות בסביבת מחנה הפליטים נוסייראת שבמרכז הרצועה, וכן נגד מספר יעדים בצפונה. הפלסטינים מדווחים כי עד כה בוצעו 15 תקיפות המתמקדות במטרות ובמבנים המשמשים את חמאס, וכי שני אנשי כוחות הביטחון של הארגון נפצעו בתקיפה. חמאס בתגובה לתקיפות צה"ל: "לא נסכים למשוואה החדשה שיוצרת ישראל".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"ישראל אחראית להסלמה והמשך התקיפות לא מקובל ולא יתאפשר, גם לא הניסיונות לכפות על עזה משוואות חדשות, יהיה המחיר אשר יהיה", מסר דובר חמאס פאוזי ברהום.

זמן קצר לאחר הצהרת חמאס, הגיעה תגובתו של שר הביטחון אביגדור ליברמן. "אין לנון כוונה ליזום מהלך צבאי ברצועת עזה, אבל אין לנו כוונה לספוג טפטופים", הבהיר בישיבת סיעת ישראל ביתנו. "לא ניכנס לפינג פונג. אני מציע לחמאס לקחת אחריות, לעשות סדר ולהירגע".

גם בצה"ל הגיבו לאחר התקיפה ברצועה. "צה"ל תקף והשמיד באמצעות כלי-טיס של חיל האוויר 5 תשתיות טרור של ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה", נמסר. "התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר המועצה האזורית שער הנגב לפנות בוקר, ירי המהווה איום על ביטחון אזרחי ישראל ופגיעה בריבונותה של מדינת ישראל. ארגון הטרור חמא"ס הוא הריבון ברצועת עזה והוא נושא באחריות לכל אירוע טרור המבוצע ממנה".

התקיפה בעזה, היום
התקיפה בעזה, היום | צילום: עד ראיה

"המשך ערעור השקט בגבול עם עזה ידחף את ישראל להגיב נחושות", כתב גם מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב פולי מרדכי, בעמוד הפייסבוק בערבית. "ישראל אינה רוצה בהסלמה אך אינה יכולה להבליג על הירי שבוצע בלילה מעזה לישראל ולכן תקף היום צה"ל. פעולות ארגון הטרור נגד ישראל לא פוסקות. החל מירי והמשך בתמיכה בפעולות טרור באיו"ש וכלה בניצול שפל ובזוי של התווך ההומניטרי. אנו חוזרים ומדגישים כי כל ניסיון לשימוש במנהרות יוביל למותם של יושביהן".

הרקטה ששוגרה הלילה לעבר ישראל התפוצצה בשטחים פתוחים במועצה האזורית שער הנגב. לא דווח על נפגעים או נזק. אזעקת צבע אדום לא הופעלה מאחר שהשיגור בוצע לעבר שטח פתוח. בעקבות הנפילה, כוחות צה"ל סרקו את המרחב.

מדובר בתקרית ירי הרקטות הרביעית בחודש האחרון. ב-9 בפברואר יירטה כיפת ברזל מטח רקטות ששוגר לעבר אילת. מערכת ההגנה יירטה שלוש מהרקטות והרביעית נפלה בשטח פתוח. גם בירי הזה לא היו נפגעים בנפש, אך כמה בני אדם לקו בחרדה.

זירת נפילת הרקטה בדרום, הבוקר
זירת נפילת הרקטה בדרום, הבוקר | צילום: דוברות מועצת שער הנגב

שלושה ימים קודם לכן נשמעה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית חוף אשקלון, לאחר שבוצע ירי מרצועת עזה. מדובר צה"ל נמסר כי ככל הנראה מדובר בנפילה בשטח פתוח. לא דווח על נפגעים או על נזק שנגרם. בתגובה לירי, צה"ל תקף זמן קצר לאחר מכן באמצעות טנק עמדה של חמאס בצפון רצועת עזה.

הירי התרחש על רקע פרסומו הצפוי של דוח מבקר המדינה על היערכות צה"ל לאיום המנהרות במבצע צוק איתן. כשנתיים וחצי לאחר המבצע, גורמים בכירים בקבינט ומחוצה לו טוענים כי לרשות חמאס עומדות לפחות 15 מנהרות התקפיות שחצו את הגבול מעזה והגיעו לשטח ישראל. בתום מבצע צוק איתן הודיע צה"ל כי מערך המנהרות ההתקפיות הושמד כליל, אולם הנתון מעמיד את ההישג בסימן שאלה.

בהכנת הכתבה השתתפו ירון שניידר, גאנם איברהים, ניר דבורי ורוני דניאל.