אחד המחבלים שנמלט ונתפס סיפר לעורך דינו: "חפרנו 9 חודשים"

על פי דיווח פלסטיני, המחבלים שנתפסו סיפרו כי לא אכלו ולא שתו כלום מאז בריחתם ועד התפיסה. לדבריהם, הם הגיעו תחילה לנאעורה וניסו לעבור את הקו הירוק אך נרתעו מנוכחות כוחות הביטחון

מחמוד עארדה, מנהרת הבריחה ותפיסת זביידי ועארדה

סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דיווחה היום (רביעי) כי לדברי שניים מהאסירים שנמלטו, מוחמד ומחמוד עארדה, החפירות בכלא החלו כבר בדצמבר 2020 - לפני כתשעה חודשים. האסירים מסרו את הדברים דרך עורכי דינם, חאלד מחאג'נה ורסלאן מחאג'נה.

"התחלנו את החפירות בדצמבר 2020 והן נמשכו עד החודש", נמסר דרך עורכי הדין. "היה לנו בזמן הבריחה רדיו קטן ממנו עקבנו אחרי מה שקורה בחוץ". לדברי האסירים, לאחר שיצאו מכלא הם הגיעו ביחד למסגד בכפר נאעורה ומשם התפצלו לזוגות.

"ניסינו ככל האפשר שלא להיכנס לכפרים פלסטינים בתוך גבולות 48 (כלומר בשטח ישראל) כדי שלא לעורר חשד". מחמוד עבדאללה עארדה, שנתפס ראשון יחד עם יעקוב קדרי בנצרת סיפר: "נעצרנו במקרה ואיש מנצרת לא הלשין עלינו. עבר סיור משטרתי וכשהוא הבחין בנו הוא עצר אותנו".

חיפושים מחוץ לכלא גלבוע
חיפושים מחוץ לכלא גלבוע | צילום: רויטרס

לדברי עורכי הדין מחאג'נה, האסירים לא שתו מאז שברחו ועד ליום לכידתם ולו טיפת מים אחת, דבר שהביא אותם לתשישות. הם תיארו גם את רגע תפיסתו של מוחמד עארדה, שנתפס יחד עם זכריא זביידי: "לאחר שכמעט הסתיימו החיפושים במקום בו הסתתרו, הם התגלו במקרה לאחר שאחד מהמחפשים הושיט יד ותפס את מוחמד".