נתניהו בהצהרה מיוחדת: "המבצע ייקח זמן – קיבלנו גיבוי מארה"ב"

רה"מ, שר הביטחון והרמטכ"ל נשאו דברים, והסבירו שיהיו שלבים נוספים ללחימה בעזה. גנץ ציין כי "מנהרות חמאס הפכו למלכודת מוות", ולדברי כוכבי: "ארגון הטרור לא העריך נכון את עוצמת התגובה"

זמן צפייה: 13:24

בתום ההערכת מצב שהתקיימה היום (ראשון) בקריה בתל אביב, נשאו דברים ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ והרמטכ"ל אביב כוכבי. לדברי נתניהו, מבצע "שומר החומות" ייקח זמן וכן "נמשיך לפעול ככל שיידרש כדי להחזיר את השקט לישראל. לאחר ההתקפות הנפשעות על ירושלים ועל ערי ישראל, יש לנו גיבוי בין-לאומי מארצות הברית וממדינות אחרות, ונשתמש בזכות הטבעית שלנו להגנה עצמית".

נתניהו התייחס לתקיפות צה"ל ברצועת עזה ואמר: "פגענו פגיעה קשה בפעילות התת קרקעית של חמאס לאחר שהשקיע בו הון עתק. כך שלמעשה ה'מטרו' של חמאס הפך מנכס אסטרטגי למלכודת מוות. אף מחבל אינו חסין. בתחבולות אנו עושים מלחמה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו | צילום: לע''מ

גנץ: "'ממטרו של חמאס'"- הפכנו אותו לרכבת אל הגיהנום"

שר הביטחון, בני גנץ, התייחס למבצע שקיים צה"ל כנגד המנהרות התת קרקעיות בשבוע שעבר: "צה"ל בפיקודו ובהובלתו של הרמטכ"ל אביב כוכבי, הפך את רשת המינהור העזתית, מנהרות האמל"ח, המסתורים התת קרקעיים למלכודת מוות. מ'מטרו' - המנהרות הפכו ל'רכבת לגיהנום'. זה הישג אסטרטגי במלחמה בחמאס ששובר את התפיסה שלו ואת תורת הלחימה שלו. צה"ל צובר הישגים ואנחנו יודעים שבחמאס הופתעו. תושבי עזה מבינים שהם נלקחו כבני ערובה של ארגוני הטרור".

גנץ סיפר כי בפגישתו עם המשלחת האמריקנית, שבה השתתף שר ההגנה האמריקני, אמר: "אין מדינה ריבונית שלא הייתה מגיבה כמו ישראל כלפי ארגון טרור שיורה ללא הבחנה לעבר אזרחיה. זו לא רק זכותנו, אלא חובתנו המוסרית. אנחנו עושים זאת בהפעלת שיקול דעת ולפי החוק הבין-לאומי". שר הביטחון הוסיף ואמר שמעבר לעימות מול האויב מעזה, יש לאחד את השורות בפנים המדינה: "זה הזמן שכל אחד מאיתנו יתייחס לשני כאל אחיו ונרגיע את הרוחות בינינו".

שר הביטחון בני גנץ
שר הביטחון בני גנץ

כוכבי: "החמאס עשה טעות קשה לא קרא אותנו נכון"

לדברי הרמטכ"ל אביב כוכבי, "צה"ל פועל מזה כשבוע על בסיס תוכנית סדורה שהוכנה מראש ומכה בחמאס ובארגוני הטרור האחרים בעזה, בעוצמה גדולה מאוד. חמאס לא העריך נכון את עוצמת התגובה שלנו ורצועת עזה פוגשת עוצמה שהם לא חוו עד עצם היום הזה. פגענו אנושות ביכולת ייצור הטילים, באמצעי לחימה ובבכירים בארגון חמאס, וסיכלנו פיגועים באוויר בים וביבשה שחמאס ניסה להוציא". 

אביב כוכבי
אביב כוכבי | צילום: צה''ל

כוכבי התייחס לסיבות לפתיחת המבצע. "תקיפות צה"ל מוצדקות ונובעות משלושה דברים עיקריים - ראשית, היקף ירי הטילים והרקטות על העורף, שנית, יכולת המודיעין שבזכותה כל פצצה הולכת למטרה מבוססת מראש. לבסוף, יכולת התקיפה המדוייקת שיש לנו ובאמצעותה אנחנו מצמצמים את הפגיעה בבלתי מעורבים. נמשיך לפעול בעוצמה ככל שיידרש ולפי השלבים שתכננו. אנחנו פועלים בתחושה של צדק שכך צריך לפעול כדי להגן על אזרחי ישראל", הסביר כוכבי.