"תביאי לפטופ ואוריד לך אפליקציה פצצה": כך חדר הקצין לפרטיות החיילות

מתלוננת חדשה נגד הקצין שצילם את פקודותיו ללא ידיעתן פרסמה התכתבויות איתו, שבהן חשפה איך הדריך אותה להוריד אפליקציה שתאפשר לו לעקוב אחריה בחדרה. "אמר לי שזה מציל אותו בתואר"

זמן צפייה: 02:31

מתלוננת חדשה נגד הקצין לשעבר, דן שרוני, שחשוד כי צילם את פקודותיו ללא ידיעתן, חשפה אתמול (רביעי) איך הטעה אותה במטרה לחדור לפרטיותה. בפוסט בפייסבוק העלתה התכתבויות איתו, שבהן הדריך אותה להתקין תוכנה במחשב ובטלפון הנייד שלה, שבאמצעותה יוכל לעקוב אחריה.

"הוא ביקש את המחשב הנייד שלי, כי יש אפליקציה של 'לימודים' שאני חייבת להוריד", כתבה מור לוין בפייסבוק. "הוא ידע שאני לומדת לפסיכומטרי וניצל את זה. 'זה מציל אותי בתואר', הוא אמר לי במשרד שלו".

השיחה בין דן שרוני לאחת מפקודותיו
השיחה בין דן שרוני לאחת מפקודותיו

עוד כתבה החיילת בפוסט: "אכלתי הרבה מאוד חרא במהלך השירות שלי. מפקד אחר מפקד גרם לי לסבול. עד שהגעתי לדן. הוא הגן עליי ממשפטים, נתן לי ימי חופש, שיחרר אותי משבתות. חשדתי שמחתי, הרגשתי שסוף סוף מישהו רואה כמה קשה לי ומתחשב בי".

"הוא הפך להיות הבן אדם היחיד במערכת שסמכתי אליו, שהתקשרתי אליו שהיה לי קשה, הוא היה כמו אבא בשבילי, ואז ביום אחד הכל השתנה. זימנו אותי לחקירה. דן היה האדם הראשון שעלה לי לראש ששמעתי על הזימון. 'הוא בטוח יכול לעזור לי', חשבתי. גיליתי שזימנו אותי בגללו, ישבתי וצפיתי בסרטונים שלי מתקלחת, מתלבשת, מצולמת 24/7 ברגעים הכי אינטימיים שלי,
במצלמה ששתולה אצלי בחדר ללא ידיעתי".

לוין אף סיפרה כי היא עדיין סובלת מהגילוי: "כבר שבועיים שאני קמה מסיוטים, מרגישה חשופה וסובלת מהתקפי זעם. אני מקווה שהמוסר החברתי והמודעות במדינת ישראל יעלו, שאנחנו נקבל את מה שמגיע לנו, והוא יקבל את מה שמגיע לו. אני מקווה שמשהו ישתנה. שיעבור שבוע אחד בלי שנשמע שמישהו לקח שליטה על הגוף של אישה".

מוקדם יותר השבוע חתם ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה, אלוף מישל ינקו, על כתב ההדחה בעניינו של סא"ל דן שרוני. בהתאם לכך, הודח שרוני מתפקידו כמפקד בית הספר לנהיגה בבה"ד 6. במקביל להדחתו של הקצין מתקיים כנגדו הליך פלילי.