בזמן מיפוי בית המחבלים מהפיגוע בשומרון: בוצע ירי לעבר לוחמי צה"ל

לאחר מעצר המפגעים שרצחו את יהודה דימנטמן, הפרות סדר והשלכת מטענים התפתחו בכפר ביו"ש בזמן שכוחות הביטחון הכינו להריסה את המבנה שבו התגוררו. הלוחמים השיבו באש ובאמצעים לפיזור הפגנות, איש לא נפגע

זמן צפייה: 00:22

לקראת הריסת בית המחבלים, שביצעו את פיגוע הירי בצומת חומש בחמישי האחרון - כוחות צה"ל פעלו הלילה (שני) כדי למפות את השטח בכפר סילת אל ח׳רתיה, שבמרחב החטיבה המרחבית מנשה. במהלך הפעילות בוצע ירי רב לעבר לוחמי צה״ל, שהשיבו באש ויצאו ללא פגע. כמו כן, התפתחה באזור הפרת סדר, במהלכה עשרות אדם יידו אבנים ומטענים לעבר כוחות צה"ל, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי.

צה''ל מיפה את בית המחבלים מהפיגוע בשומרון, חיילים, לוחמים
צה''ל מיפה את בית המחבלים מהפיגוע בשומרון | צילום: דובר צה''ל

לפי דיווחים פלסטיניים, הכוחות מדדו את ביתו של אחמד מחמד יאסין ג'ראדת, אביהם של המחבלים ע'ית ועמר שביצעו את הפיגוע בחומש. כוחות צה"ל הגישו למשפחה צו פינוי לפני הריסה, שפינתה בתגובה את הריהוט מהבית.

צה''ל מיפה את בית המחבלים מהפיגוע בשומרון, חיילים, לוחמים
צה''ל מיפה את בית המחבלים מהפיגוע בשומרון | צילום: דובר צה''ל

כזכור, בפיגוע בחומש נרצח בירי יהודה דימנטמן ז"ל, תושב שבי שומרון, נשוי ואב לתינוק. לאחר מצוד של כוחות ימ"מ, שב"כ וצה"ל - נעצרו אתמול ארבעת החשודים בביצוע פיגוע הירי בחומש שבשומרון, במהלכו נרצח תלמיד הישיבה ונפצעו שניים מחבריו. בין העצורים היו שני מחבלים ושני סייענים שנתפסו ללא הנתגדות, במסגרת פעילות בכפר סילת אל חארת'יה שליד ג'נין, ועברו להיחקר על ידי שב"כ.

כמו כן, לכדו כוחות הביטחון אמצעי לחימה שעל פי החשד שימשו את המחבלים בעת הפיגוע. דובר צה"ל, תא"ל רן כוכב, אמר: "המעצר שלהם יאפשר מודיעין לסיכול פיגועים נוספים". ראש הממשלה נפתלי בנט בירך את כוחות הביטחון על תפיסת המחבלים החשודים בביצוע הפיגוע בשומרון, ואמר כי "כל מחבל צריך לדעת שהוא על זמן שאול".