נעצרו 5 חשודים במעורבות בפיגוע, אחיו של אחד המחבלים - חוקר משטרה

שלושה מהחשודים תושבי אום אל-פחם, ממנה הגיעו המחבלים, ובחיפושים שנערכו בעיר נתפסו כלי נשק, וכן וכן טבעות וספרים המזוהים עם תנועת דאעש. קצינים בכירים במשטרה אמרו לחדשות 13 על אחיו של המחבל: "אנחנו מחבקים אותו, הוא לא קשור לאירוע"

זמן צפייה: 03:00

המשטרה והשב"כ עצרו במהלך הלילה (שני) חמישה חשודים במעורבות בפיגוע הירי בחדרה, והם הועברו לחקירת שב"כ. אחד העצורים חשוד בסיוע למחבלים אימן וחאלד אגברייה, בני דודים תושבי אום אל-פחם בשנות ה-20 לחייהם. במהלך הלילה הותרו לפרסום שמותיהם של השניים שנרצחו בפיגוע: רש"ט יזן פלאח ורש"ט שיראל אבוקרט, לוחמי מג"ב בני 19.

יזן ושיראל, לוחמי מג''ב שנרצחו בפיגוע, יחד בתמונתם האחרונה כמה שעות לפני הפיגוע
יזן ושיראל, לוחמי מג''ב שנרצחו בפיגוע, יחד בתמונתם האחרונה כמה שעות לפני הפיגוע | צילום: דוברות מג''ב

אחיו של אחד המחבלים הוא חוקר משטרה מתחנת כפר סבא. במשטרה אומרים כי הוא שוטר מצטיין שלא היה בקשר עם אחיו. קצינים בכירים במשטרה אמרו לחדשות 13 הבוקר: "אנחנו מחבקים אותו, הוא לא קשור לאירוע". מעיריית חדרה נמסר כי בעקבות הפיגוע, 30% מההורים לתלמידים בעיר בחרו שלא לשלוח את ילדיהם לבתי הספר.

אחמד אגבאריה, אביו של אימן, אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה
אחמד אגבאריה, אביו של אימן, אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע בחדרה

אחמד אגבאריה, אביו של המחבל אימן אמר לחדשות 13: "החלטנו לא לדבר עם התקשורת, כואב לי מאוד. הייתי אתמול במשחק כדורגל של אום אל-פחם וכפר קאסם, לא ידעתי על הפיגוע, אני עדיין לא מאמין. יש לי שני בנים ושתי בנות, הוא היה הצעיר מבינהם. אתמול דיברתי איתו מעט לפני שיצאתי למשחק".

נשק שנמצא בבתי החשודים באום אל-פחם בעקבות הפיגוע בחדרה
נשק שנמצא בבתי החשודים באום אל-פחם בעקבות הפיגוע בחדרה | צילום: דוברות המשטרה

במהלך פעילות יזומה שביצעו הלילה כוחות הביטחון באום אל-פחם בוצעו חיפושים בכמה בתים בעיר, בהובלת שב"כ ובשיתוף שוטרי תחנת אום אל-פחם, לוחמי יס"מ וכוחות מיוחדים של מג"ב. במהלך החיפושים אותרו ונתפסו כלי נשק מסוג אקדח ורובה אייר סופט, מכשירי סלולר, מסמכים, מחשבים, וכן טבעות וספרים המזוהים עם תנועת דאעש.

נשק שנמצא בבתי החשודים באום אל-פחם בעקבות הפיגוע בחדרה
נשק שנמצא בבתי החשודים באום אל-פחם בעקבות הפיגוע בחדרה | צילום: דוברות המשטרה

בתום החיפושים נעצרו שלושה מתושבי המקום החשודים בהזדהות והשתייכות לארגון טרור, ושני החשודים הנוספים נעצרו במקומות אחרים. בעקבות המתיחות הביטחונית, שר הביטחון בני גנץ דוחה את ביקורו בהודו. רה"מ והמפכ"ל, שנפגשו אתמול בהערכת המצב בחדרה אחרי הפיגוע, נמצאו הבוקר חיוביים לקורונה.

ראש הממשלה נפתלי בנט והמפכ''ל קובי שבתאי בתחנת המשטרה בחדרה
ראש הממשלה נפתלי בנט והמפכ''ל קובי שבתאי בתחנת המשטרה בחדרה

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר הבוקר בתגובה לפיגוע: "הלב נשבר ממותם של לוחמי מג"ב שיראל אבוקרט ז"ל ויזן פלאח ז"ל, שנפלו כשהגנו בגופם על אזרחים מפני רוצחים שפלים. לא נשכח את גבורתם. אני מאחל רפואה שלמה לפצועים ושולח את תנחומיי העמוקים למשפחות. פיגוע שני של תומכי דאעש בתוך ישראל, מחייב את כוחות הביטחון להסתגלות מהירה לאיום החדש. וכך נעשה. אני קורא לאזרחים להמשיך לגלות עירנות. יחד, נוכל גם לאויב הזה".

[brightcove_iframe video_id='news-domestic-2203281002' autoplay='0' credit='דוברות המשטרה' desc='כוחות הביטחון באום אל-פחם' poster='' kid='1_znyv2d58' duration='119']

בסיומה של הערכת המצב שנערכה הלילה בחדרה, הנחה הרמטכ"ל אביב כוכבי על תגבור של ארבעה גדודים בקו התפר ובמרחב אזור יהודה ושומרון. בהנחיית המפכ"ל, משמר הגבול יקבל אחריות מבצעית על וואדי עארה בכפוף לפיקוד מחוז חוף. במקביל נערכים במשטרה להגברה נוספת של הפעילות המבצעית בכל רחבי הארץ, ונוכחות גבוהה של שוטרים ורכבי ביטחון ומשטרה תראה בימים הקרובים.

המפכ"ל הורה על העלאת הכוננות של המשטרה לפע"מ ב' ולמגן 3, כוננות הביטחון השוטף הגבוהה ביותר, והמשמעות היא נוכחות מקסימלית של כוחות המשטרה בשטח בפריסה רחבה בכל המוקדים והצירים. החל מהיום צפויים מחסומי ביקורת בצירי הנסיעה המרכזיים, וירושלים עדין נמצאת במרכז הקשב הביטחוני, עם השקעת כוחות מקסימלית.

חיפוש בבתי החשודים באום אל-פחם בעקבות הפיגוע בחדרה
חיפוש בבתי החשודים באום אל-פחם בעקבות הפיגוע בחדרה | צילום: דובורת המשטרה

סוכנות הידיעות "אעמאק" של דאעש פרסמה במהלך הלילה קבלת אחריות על פיגוע הירי בחדרה. בהודעה נכתב כי "על היהודים הכופרים לדעת כי ההבטחה (לפגוע בהם) תגיע אליהם במוקדם או במאוחר".

ארגון חיזבאללה הוציא הודעה בה הוא בירך על הפיגוע אמש: "אנו מברכים את העם הפלסטיני הלוחם על פלגיו ולוחמיו על פעולת ההקרבה האיכותית בעיר חדרה אשר מוכיחה עד כמה איתן העם הזה וכמה חזק כוח רצונו להתמודד עם הכיבוש בכל הדרכים והאמצעים שלרשותו. פעולה זו היא בהתאם לרצונו של העם הפלסטיני והיא התגובה המעשית החשובה ביותר על פגישות הנורמליזציה הבוגדניות שמקיימים חלק מהמשטרים הערביים עם ישות האויב. פגישות אלו הן חסרות כל משמעות משום שההחלטה האמיתית היא בידי העם הפלסטיני המאשרר בכל יום כי אין מקום לפיוס ונורמליזציה עם האויב אלא רק עימות הולך וגובר עד הניצחון".

שני מחבלים פתחו באש בחדרה
שני מחבלים פתחו באש בחדרה

הפיגוע אירע אמש סמוך לשעה 20:30, כאשר שני מחבלים הגיעו ברחב לרחוב הרברט סמואל בחדרה, פתחו באש לעבר עוברי אורח ורצחו שניים מהם. כוח מסתערבים של מג"ב ששהה בקרבת מקום זיהה את המחבלים, חתר למגע, פתח לעברם באשם וניטרל אותם. כתוצאה מחילופי האש נפצעו שניים מהמסתערבים באורח קל עד בינוני.

יזן פלאח ושיראל אבוקרט, לוחמי מג''ב שנרצחו בפיגוע בחדרה
יזן פלאח ושיראל אבוקרט, לוחמי מג''ב שנרצחו בפיגוע בחדרה