הסתתרו וישנו בשיחים עד ללכידתם: פרטים חדשים מתפיסת המחבלים באלעד

בעקבות הערכת מודיעין התברר שהשניים - אסעד אלרפאעי וסובחי אבו שקיר - נמצאים בשטח הסמוך לקיבוץ נחשונים, ובסמוך נמצא גם הגרזן ששימש אותם. שעות לאחר הפיגוע הם הסתתרו מאחורי סלעים ושיחים וכיסו עצמם בשמיכה, ובתיעוד חדש ניתן לראות אותם מהתפיסה ביער ועד למעצר

זמן צפייה: 11:35

שעה קלה אחרי שנתפסו שני המחבלים שביצעו את הפיגוע הרצחני באלעד, נמסרו היום (ראשון) פרטים נוספים על אודות נסיבות לכידתם: בעקבות הערכת מודיעין התברר שהשניים - אסעד אלרפאעי וסובחי אבו שקיר - נמצאים בשטח הסמוך לקיבוץ נחשונים. באותו מקום נמצאו ממצאים שקשורים אליהם והחל מאתמול התמקדו הכוחות באזור המחצבות והשטח הפתוח - בין ראש העין לאלעד. כמו כן, נמצא הגרזן ששימש אותם.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2205081129' autoplay='0' credit='' desc='רגעי המעצר' poster='' kid='1_w1qzn6ma' duration='13']

כמו כן, ציר הבריחה של המחבלים היה מרחק של מאות מטרים. שעות לאחר האירוע הם הסתתרו מאחורי סלעים ושיחים, וכיסו עצמם בשמיכה. התזוזה היחידה שלהם הייתה לכיוון מטעי האבוקדו והפירות ולאחר מכן הם חזרו למקום מחבואם וישנו בשטח כמה ימים - עד שנתפסו.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2205081241' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: המחבל עם סיגריה אחרי מעצרו' poster='' kid='1_rjefdjgr' duration='3']

שני המחבלים שנלכדו הועברו לחקירת שב"כ, לאחר שעקבות שהשאירו באזור הובילו לצמצום שטח החיפוש ובסופו של דבר ללכידתם. מחקירה ראשונית עולה כי לשני המחבלים לא הייתה תוכנית סדורה, לכן הם בחרו להסתתר בשטח באזור ראש העין.

הגרזן שנמצא אצל המחבלים
הגרזן שנמצא אצל המחבלים

כמו כן, שני המחבלים שנלכדו בחיים השאירו בטלפונים שלהם צוואות, מכיוון שהיו בטוחים שהם ייהרגו. בהמשך לכך, הערב יתכנס הקבינט הביטחוני כדי לדון בצעדים אסטרטגיים רחבים יותר מתוך הנחה שגל הטרור עדיין לא יסתיים והמתיחות משיך ללוות אותנו.

המחבל אסעד רפאעי בעת שנתפס
המחבל אסעד רפאעי בעת שנתפס

שני המחבלים הם תושבי הכפר רומאנה שליד ג'נין. בתקשורת הפלסטינית פורסמו בשבוע שעבר פרטים חדשים על אודותיהם: צבחי עמאד מתגורר עם סבו בכפר רומאנה. ביום השני של עיד אל-פיטר הוא נסע עם אסעד לרמאללה. השניים חשמלאים, צבחי הוא הקבלן ואסעד הוא העובד שלו. לפני חודשיים הם חתמו על חוזה עבודה באלעד.

עימאד סביחאת, אביו של המחבל סובחי אבו שקיר, אמר לאל-ג'זירה: "אני מודה לאללה שהוא חי. אני מטיל על ממשלת ישראל את האחריות לכל מה שקרה ויקרה לו - מתחילת האירוע ועד למעצרו. עד לפני חודש הוא התנהג רגיל, רצה להתחתן ועבד. כשהבן שלי ראה בטלוויזיה את ההתגרויות שהתרחשו במזרח ירושלים, במיוחד בשבוע האחרון, זה השפיע עליו והוא בכה בגלל זה. לא ציפיתי שיעשה זאת. הוא לא היה משויך לשום ארגון".

המפכ''ל מבקר בזירת תפיסת המחבלים
המפכ''ל מבקר בזירת תפיסת המחבלים | צילום: דוברות המשטרה

ביום השלישי של עיד אל-פיטר נותק הקשר איתם לחלוטין, לפי הפרסום בני משפחותיהם התקשרו אליהם והטלפונים היו סגורים. עד שיצאו הדיווחים על הפיגוע באלעד ולפנות בוקר כוחות הביטחון פרסמו את פרטיהם של המחבלים. מיקום הפיגוע קרוב יותר לרמאללה, שם גרו השניים בעבר, מאשר לכפר בו הם גרים כעת, רומאנה.

השניים הגיעו לאלעד עם אחד הנרצחים, אורן בן יפתח, שהסיע אותם במסגרת סידור עבודה מפרצה בגדר שהכיר עד אלעד. כשהגיעו לעיר הם רצחו אותו והחלו במסע ההרג. ההערכה אתמול הייתה שאחד מהם פצוע, לאחר שהנרצח האחרון נאבק בהם.