המחבל מדבר לאחר תפיסתו: "עשינו פיגוע" • תיעוד

המחבל אסעד יוסף אלרפאעי, שנתפס יחד עם חברו סובחי אבו שקיר שלושה ימים לאחר שרצחו שלושה ופצעו שלושה נוספים באלעד - תועד שניות אחרי מעצרו

זמן צפייה: 00:32

שניות ספורות לאחר מעצרו על ידי כוחות הביטחון היום (ראשון), אחד המחבלים שביצעו את הפיגוע באלעד, אסעד יוסף אסעד אלרפאעי, אמר ללוחם שלכד אותו: "עשינו פיגוע באלעד, לא יודע מה קרה בדיוק". הוא נשאל לשמו המלא וליישוב מגוריו. "אני גר ברומאנה", אמר - והוסיף כי יחד עם סובחי אבו שקיר, המחבל השני שנלכד, "תקפנו אנשים". זמן קצר לאחר המעצר התפרסם תיעוד של אלרפאעי כשהוא עם סיגריה - דבר שעורר זעם ברשת.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2205081241' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד: המחבל עם סיגריה אחרי מעצרו' poster='' kid='1_rjefdjgr' duration='3']

המרדף שהוביל לתפיסה נוהל מחפ"ק משותף של שב"כ, משטרה וצה"ל שפעלו בשני נתיבים: מודיעיני ומבצעי. במהלך הימים האחרונים, אספו הכוחות ממצאים מהשטח, גיבשו תובנות ושרטטו נתיבי בריחה אפשריים. אתמול, בעקבות ממצאים שנמצאו באזור התפיסה, הכוחות חזרו למקום כאשר רכז של שב"כ וקצין מיחידת מגלן מזהים את החשודים מתחת לעץ, ומבצעים בהם חקירת שטח בה הודו המחבלים בביצוע הפיגוע.

המחבל אסעד רפאעי בעת שנתפס
המחבל אסעד רפאעי בעת שנתפס

הערכת המודיעין הצביעה על כך שהמחבלים שהו בשטח ועל כן, החל מאתמול, החיפושים התמקדו באזור המחצבות והשטח הפתוח שבין ראש העין ואלעד. ציר הבריחה של המחבלים היה מאות מטרים בין קיבוץ נחשונים והמחצבות. נודע כי שעות לאחר האירוע הם הסתתרו מאחורי סלעים ושיחים באזור וכי המחבלים התנועעו לסירוגין לכיוון מטעי אבוקדו והפירות שבאזור, ולאחר מכן חזרו למקום שלהם.

המפכ''ל מבקר בזירת תפיסת המחבלים
המפכ''ל מבקר בזירת תפיסת המחבלים | צילום: דוברות המשטרה