מחצר, דרך מכולת ולרחוב ראשי: מסלול המחבל בבני ברק

ארבע דקות לפני השעה 20:00 נכנס דיא חמארשה, המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק, לחצר של בית עסק - וניסה ללא הצלחה לפגוע ברוכב אופניים. משם המשיך למכולת, ירה למוות בשני אנשים והמשיך לירות לעבר עוברי אורח. לאחר מכן, המשיך במסע הרצח וירה באדם נוסף, שגונן על התינוק שלו. לבסוף נתקל בשוטרים, כשאחד מהם נורה למוות – והמחבל חוסל

זמן צפייה: 00:35

המסלול הרצחני של המחבל שביצע את הפיגוע בבני ברק: דיאא חמארשה הוא המחבל שביצע את הפיגוע הקטלני בבני ברק הערב (שלישי), שבו נרצחו חמישה בני אדם, ובהם שוטר. מהחקירה הראשונית של הפיגוע עולה כי האירוע החל בשעה 19:56 בערב, כשהמחבל עצר ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק ופרק מרכבו.

אז הוא נכנס לחצר של בית עסק, דרך את הנשק - וניסה לירות ברוכב אופניים והולך רגל, אך החטיא. משם המשיך המחבל לרחוב ביאליק, ולא מצא איש ברחוב. לאחר מכן הגיע למכולת, וירה למוות בשני אנשים שישבו מחוץ לחנות. המחבל המשיך במסע הרצח, תוך שהוא מנסה לפגוע בעוברי אורח נוספים ומפספס אותם, תוך שנשקו נתקע. לאחר מכן הוא צעק לעבר רכב וירה בנהג מטווח אפס.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2203292103' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד הפיגוע' poster='' kid='1_zlqlhtot' duration='35']

המסע הרצחני לא הסתיים שם. 6 דקות מתחילת האירוע, הוא הגיע לרחוב הרצל וירה באדם רביעי, אשר ניסה לגונן על התינוק שלו - ורצח אותו. הוא המשיך ללכת במורד הרחוב, כשהגיע אופנוע משטרתי ועליו שני שוטרים, לכיוונם הוא ירה. אחד מהשוטרים מת מפצעיו בבית החולים, לאחר שהוא ושותפו הצליחו לחסל את המחבל.

חמישה בני אדם נרצחו בפיגוע. שמו של אחד מהם הותר לפרסום - אמיר ח'ורי, שוטר בן 32 מנוף הגליל. המחבל דיאא חמארשה ריצה חצי שנת מאסר בעבר, בכלא צבאי, בגין עבירות ביטחוניות.