לפני הפיגוע בי-ם שיתף המחבל פוסט: "ההחלטה היא לחזור לאלוהים"

בטרם יצא לבצע את פיגוע הירי בעיר העתיקה, פאדי אבו שחידם שיתף בפייסבוק דברים שכתב אדם אחר עם תמונה של "שריפת קוראן ע"י חיילי הכיבוש". עוד נכתב: "בקצה המנהרה החשוכה יש אור בוהק"

פאדי אבו שחידם בזירת הפיגוע בירושלים

המחבל, פאדי אבו שחידם, שיתף בפייסבוק פוסט של אדם אחר לפני שיצא היום (ראשון) לבצע את פיגוע הירי ברחובות העיר העתיקה בירושלים. בפוסט הייתה תמונה של "שריפת קוראן על ידי חיילי הכיבוש". בין היתר נכתב: "בקצה המנהרה החשוכה יש אור בוהק, למנעולים יש מפתחות, לצמאים יש משאב, והעולם אינו אלא תעתוע בעמק, ושההחלטה שלנו היא לחזור לאלוהים".

בתוך כך, ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לאירוע בפתח ישיבת הממשלה, ואמר כי "מבקש להשתתף בצער המשפחה, ומבקש להצטרף לתפילה לרפואת הפצועים. זה הפיגוע השני שמתרחש בזמן האחרון בירושלים. הוריתי לכוחות הביטחון להיערך בהתאם ולגלות דריכות, גם מחשש לפיגועי השראה. אנחנו צריכים להגביר את הדריכות ולמנוע פיגועים המשכיים".

המחבל בפיגוע הירי פאדי אבו שכידיים
המחבל בפיגוע הירי פאדי אבו שכידיים

חמאס אישר כי אבו שחידם היה אחד מפעיליו ונחשב לאחד מהבכירים במחנה הפליטים שועפאט. עוד נכתב בהודעה: "מבצע הירואי זה נושא מסר של אזהרה לישראל ולעבר ממשלת ישראל על כך שעליה להפסיק את התוקפנות על האדמה שלנו ועל המקומות הקדושים שלנו. ישראל תשלם מחיר על פעולותיה נגד מסגד אל-אקצא, נגד שכונת סילוואן ונגד שכונת שיח' ג'ראח".

מוקדם יותר היום נרצח אדם אחד ושניים נוספים נפצעו קשה ובינוני מירי בעיר העתיקה. שני שוטרים נפגעו קל. הפצועים פונו לבתי החולים בעיר. המחבל היה חמוש בנשק מסוג קרלו - וחוסל. סמוך אליו נמצאה גם סכין. דובר חמאס בעזה מסר לאחר הפיגוע כי "מדובר בפעולה 'הירואית' בירושלים הכבושה. העיר הקדושה הזאת תמשיך להילחם עד לסילוק הכובש".

כאמור, המחבל הוא פאדי אבו שחידם בן ה-42 ממחנה הפליטים שועפט, שנמנה בין הגורמים הקיצוניים ברשות הפלסטינית. השר לביטחון הפנים עמר בר לב הגיע לזירה ואמר כי הפיגוע היה מתוכנן, כאשר לדבריו, אשתו ובנו של המחבל ברחו לחו"ל לפני שלושה ימים.