הרשות תבנה מחדש את בית המחבל שנהרס; צה"ל ימשיך במבצע האכיפה

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלס' הודיע שביתו של אסלאם אבו חמיד, שרצח את הלוחם רונן לוברסקי, ייבנה בפעם השלישית. ההערכה במערכת הביטחון: ישנם כמה בתי מחבלים שנבנו מחדש לאחר שנהרסו

זמן צפייה: 00:31

השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלסטינית, חוסיין א-שייח  אמר היום (חמישי) כי יו"ר הרשות אבו מאזן החליט שביתו של המחבל שרצח את הלוחם רונן לוברסקי ונהרס הבוקר - ייבנה בפעם השלישית. כזכור, ההריסה שאירעה מוקדם יותר היום, נעשתה בעקבות בנייתו בשנית של הבית, שנהרס לראשונה לפני כשנה.

"דחפורי הכיבוש לא ישברו אותנו ולא נכרע ברך", אמר א-שייח בהתייחס להריסת ביתו של המחבל אסלאם אבו חמיד. "כוח הרצון שלנו חזק מהטנקים של ישראל והניצחון הוא לנו".

לעוד כתבות בנושא:

צה"ל הרס בשנית את בית המחבל שרצח את רונן לוברסקי

מאסר עולם לרוצח לוחם דובדבן רונן לוברסקי: "ביזיון ובושה"

המחבל שהשליך לוח שיש על לוחם דובדבן לוברסקי – הורשע ברצח

צה''ל הרס את בית המחבל שרצח את רונן לוברסקי
צה''ל הרס את בית המחבל שרצח את רונן לוברסקי | צילום: דובר צה''ל

בתקופה האחרונה, החל צה"ל במבצע אכיפה להריסת בתי מחבלים שנבנו מחדש, לאחר שנהרסו בפעם הראשונה. בית המחבל שרצח את לוברסקי הינו ככל הנראה הראשון במבצע, אך הריסות נוספות צפויות בהמשך.

לפי ההערכה בצה"ל, ישנם כמה בתי מחבלים שנבנו מחדש לאחר שנהרסו. בניית הבניין שממנו הושלך לוח השיש שגרם למותו של לוחם דובדבן, הגיעה לקומה השלישית, עד שכוחות הביטחון הרסו את כולו לפנות בוקר.

רונן לוברסקי, חייל דובדבן שמת מפצעיו
רונן לוברסקי, חייל דובדבן שמת מפצעיו | צילום: באדיבות המשפחה

כזכור, במהלך פעילות ההריסה הבוקר פרצו עימותים אלימים, בהשתתפות עשרות פלסטינים שיידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר הכוחות – שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. כמה פעילי חמאס נעצרו במהלך המבצע והועברו לחקירת כוחות הביטחון. על פי דיווחים פלסטינים, כמה בני אדם נפגעו משאיפת גז מדמיע.

ולדימיר לוברסקי, אביו של רונן מסר בתגובה לפעילות צה"ל: "עצוב שרק לאחר התערבות התקשורת נהרס שוב בית המחבל. אני מברך את צה"ל ואת כוחות הבטחון על הפעולה המהירה. לצערי הרב ישנם עוד בתי מחבלים שנבנו וייבנו מחדש ועוד לא נהרסו כלל. משפחות שכולות אינן צריכות להתחנן כדי שההריסות תבוצענה. אני מקווה כי הממשלה הקרובה אשר תקום תחרוט על דגלה מלחמה עיקשת בטרור, קידום חבילת הרתעה אשר תכלול עונש מוות נגד מחבלים שפלים והפסקת החגיגות שלהם בבתי הכלא".

בחודש יולי גזר בית המשפט הצבאי את דינו של המחבל והטיל עליו מאסר עולם ועוד שמונה חודשי מאסר בפועל בגין שיבוש הליכי משפט בגין גרימת מותו של לוחם דובדבן סמל ראשון רונן לוברסקי, עבירה המקבילה לרצח בבתי המשפט האזרחיים. נוסף על כך נגזר עליו לשלם פיצויים בסך 258 אלף שקלים. זאת, לאחר שבחודש אפריל הרשיע בית המשפט הצבאי ביהודה את אבו חמיד בעבירות אלה. כזכור, אבו חמיד השליך לוח שיש על ראשו של לוברסקי ופצע אותו אנושות. הלוחם מת יומיים לאחר מכן כתוצאה מפציעתו.