נמשך המצוד: אין מידע ספציפי, האפשרות שחצו גבולות - על השולחן

החיפושים אחר המחבלים שנמלטו מהכלא בעיצומם. המשטרה פרוסה ב-89 מחסומים ברחבי הארץ. מתחזק החשד כי הם עברו בכפר נאעורה. לפי דיווחים פלסטיניים, שב"כ חוקר את בני משפחותיהם

חיילי צה"ל מעכבים פלסטיני בכניסה לרשות הפלסטינית
חיילי צה"ל מעכבים פלסטיני בכניסה לרשות הפלסטינית | צילום: רויטרס

המצוד אחר המחבלים הנמלטים מכלא גלבוע נמשך: נכון לעכשיו (שלישי), לכוחות הביטחון אין שום מידע קונקרטי לפיו הם מנהלים את המרדף אחר ששת המחבלים שברחו אתמול מהכלא, אלא הם מסתמכים על הבנת האופי של הנמלטים ודפוסי פעולה והתנהלות צפויים. עם זאת, מתחזק החשד כי הם עברו בכפר נאעורה. כמו כן, האפשרות כי המחבלים הנמלטים חצו גבולות - נמצאת על השולחן.

בתוך כך, כוחות המשטרה פרוסים כרגע ב-89 מחסומים ברחבי הארץ, כשבמקביל המשטרה הכינה כוחות מיוחדים מוסקים במקרה ותהיה היתקלות חמושה עם המחבלים כחלק מהמצוד אחריהם. בנוסף, המשטרה מבקשת מהציבור להיות ערניים ולדווח על תנועת חשודים במוקד.

כתבות נוספות בחדשות 13 >>

תוך פחות מיממה: שלושה בני אדם טבעו למוות בחופי הארץ

בתגובה לטרור הבלונים: חיל האוויר תקף מטרות ברצועת עזה

בלארוס: מנהגית האופוזיציה קולסניקובה נידונה ל-11 שנות מאסר

פיר המנהרה ממנו יצאו האסירים מכלא גלבוע
פיר המנהרה ממנו יצאו האסירים מכלא גלבוע

זאת ועוד, לפי דיווחים פלסטיניים, שב"כ החל לחקור את בני המשפחה של המחבלים הנמלטים, זאת בניסיון להבין אם ידעו מראש על הבריחה מהכלא ואם נמצאים בקשר עם המחבלים. כמו כן, הפלסטינים מדווחים על סריקות צה"ל בכפרים באזור ג'נין.

בד בבד, כוחות המשטרה תגברו אבטחה סביב בתי כנסת ומקומות בילוי, ואם יהיה צורך - יערבו את הרשות הפלסטינית. החקירה הפלילית של אירוע הבריחה מתנהלת במחוז צפון.

אתמול ברחו במהלך הלילה שישה אסירים מסוכנים מאגף 2 בכלא גלבוע, שבצפון, ששייכים לארגון פת"ח ולג'יהאד האיסלאמי, בעזרת מנהרה שחפרו מתחת לכיור התא. בין היתר, נבדקת האפשרות אם בשבועות האחרונים היה בזבוז חריג של מים בכלא, כאשר אחת הערכות היא שאת החול של המנהרה שטפו עם המים.

המצוד אחר האסירים הנמלטים
המצוד אחר האסירים הנמלטים | צילום: דוברות המשטרה

בין האסירים נמצא המחבל זכריא זביידי, שהיה מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח בג'נין. המודיעין בכלא ידע כי לאסירים יש כוונות לברוח. על פי חקירה ראשונית, על חפירת המנהרה עמלו האסירים במשך שנים, כאשר חמישה מתוך השישה שנמלטו, שהו באותו התא בכלא.