בתום מצוד: נלכד המחבל מפיגוע הדריסה בירושלים

צה"ל הודיע כי המפגע שדרס 12 טירונים מחטיבת גולני בבירה במהלך הלילה, נעצר על ידי כוחות הביטחון • בכיר פלסטיני: "יו"ר הרשות יקיים הערב הערכת מצב ויפעל למניעת הסלמת המצב"

זמן צפייה: 07:12

צה"ל הודיע הערב (חמישי) כי חאלד אל-טורמאן, המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בירושלים במהלך הלילה נעצר בתום מצוד, והועבר לחקירת כוחות הביטחון. "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לשמירה על הביטחון במרחב ויפעלו לסיכול ניסיונות פיגוע וללכידת מחבלים", נמסר.

המחבל, בן 24, תושב מזרח ירושלים - ללא עבר ביטחוני וללא שיוך ארגוני. אל-טורמאן כתב בפייסבוק כשעה לפני הפיגוע: "מצאתי את התשובות שלי". ב-19 בינואר העלה לפייסבוק צילום על רקע הר הבית, וכתב: "יש דברים בלב שאף רובה לא יכול להרוג".

בתוך כך, בכיר פלסטיני מסר לגורם מדיני ישראלי כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן יקיים הערב הערכת מצב, ויפעל למניעת יציאת המצב משליטה.

עוד בחדשות 13:

בעקבות גל הפיגועים: צה"ל מתגבר כוחות לוחמים ביהודה ושומרון

פיגוע הדריסה בי-ם: רכב המחבל אותר סמוך לבית לחם; המצוד נמשך

פיגוע דריסה בירושלים: 12 חיילים נפצעו – אחד מהם קשה

כוחות הביטחון בזירת פיגוע הדריסה בירושלים
כוחות הביטחון בזירת פיגוע הדריסה בירושלים | צילום: חדשות 13

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס לתפיסת המחבל בצהלך כנס בחירות: "אמרתי היום שזה עניין של זמן עד שנתפוס את המחבל - תפסנו אותו".

מוקדם יותר ערך ראש הממשלה סיור ביטחוני במחסום המנהרות שבגוש עציון, והצהיר: "אבו מאזן, זה לא יעזור לך - לא הדקירות, לא הדריסות, לא הצליפות ולא ההסתות. אנחנו נעשה כל מה שצריך כדי להגן על ביטחוננו, לקבוע את גבולותינו, להבטיח את עתידנו. נעשה את זה יחד איתך או בלעדיך". קודם לכן, ביקר ראש הממשלה חיילים שנפצעו בפיגוע הדריסה, בבית החולים הדסה עין כרם.

ראש הממשלה קיבל סקירה ביטחונית ממפקד חטיבת עציון וממג״ד דרומי עוטף ירושלים במג"ב, ושוחח עם לוחמים ומפקדים המשרתים בגזרה. נתניהו שוחח עם בני המשפחות בבית החולים ואיחל החלמה מהירה וקלה לפצועים. בנוסף, קיבל סקירה על מצבם של הפצועים.

בתום הערכת מצב, מסר השר לביטחון הפנים גלעד ארדן: "מברך את הימ"מ על תפיסת המחבל - נביא אותו לדין. אנחנו חווים כעת רצף של אירועי טרור עם חשש להסלמה. ארגוני הטרור וראש הרשות רוכבים על ההסתה. נפעל בנחישות כדי לגדוע כל ניסיון לבצע גל טרור. המוקד הרגיש ביותר זה הר הבית".

[brightcove_iframe video_id='news-politics-security-part-2002061826' autoplay='0' credit='איתי בית און/לע״מ' desc='' kid='1_9ul7v2i1' duration='44'']

רה''מ נתניהו בתום סיור ביטחוני במחסום ''כביש המנהרות'' בגוש עציון
רה''מ נתניהו בתום סיור ביטחוני במחסום ''כביש המנהרות'' בגוש עציון | צילום: איתי בית און/לע״מ

לפני כן, שוחח ראש הממשלה בטלפון עם הוריו של החייל שנפצע קשה בפיגוע הדריסה בירושלים, ואמר להם: ״אני מתפלל יחד איתכם לרפואת בנכם. כל עם ישראל מחבק אתכם".

מוקדם יותר החליטו בצה"ל לאחר הערכת מצב לתגבר את כוחות הלוחמים באוגדת יהודה ושומרון - זאת, בעקבות שלושת הפיגועים שאירעו בירושלים ובבנימין תוך פחות מיממה.

גדוד 202 של הצנחנים, שמגיע מאימון בצאלים, יסייע במשימות ההגנה בגזרות שבהן מתנהל מרדף אחרי החוליות שביצעו את הפיגועים. זאת, בנוסף לצוותים מביה"ס ללוט"ר, מדובדבן וממגלן.