על רקע "יום הנכבה": ארה"ב מזהירה מפני התקפות טרור בישראל

השגרירות האמריקנית מזהירה תיירים השוהים בישראל מפני הסלמה בדרום הארץ, על רקע ציון יום "הנכבה", שנה להעברת השגרירות ואירועי האירוויזיון, בדגש על ירי רקטות לעבר יישובי עוטף עזה

זמן צפייה: 00:25

שגרירות ארצות הברית בירושלים הוציאה אמש (שני) אזהרה לתיירים השוהים בישראל מפני הסלמה אפשרית בדרום הארץ. זאת על רקע "יום הנכבה" שיציינו מחר הפלסטינים, וכן על רקע יום השנה להעברת שגרירות וושינגטון מתל אביב לירושלים. על פי הודעת השגרירות, ארגוני טרור עלולים לנצל את תקופת האירוויזיון להפגנות ומתקפות אלימות, בדגש על ירי רקטות לעבר אשדוד, אשקלון ובאר שבע.

אתמול החלה חלוקת המענק הקטארי ברצועת עזה - כך על פי דיווחים פלסטיניים. בסך הכול יחולקו למשפחות הנזקקות בעזה 30 מיליון דולרים. ביום ראשון בלילה נכנס לרצועה שגריר קטאר, מוחמד אל-עמאדי, דרך מעבר ארז. זאת, כדי לפקח על העברת הכסף הקטארי - כך דיווחה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". מקורות בתקשורת המקומית אמרו לסוכנות הידיעות כי אל-עמאדי צפוי לקיים סדרת פגישות עם בכירים בפלגים השונים ברצועת עזה.

שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, הגיע גם הוא לרצועה. "מקווה שכל הצדדים יפעלו כדי שהרגיעה בעזה לא תקרוס, ושהשקט יישמר לפחות לשלושה שבועות כדי שנוכל להתחיל לבצע את הפרויקטים ההומניטאריים", אמר מלאדנוב. "בסוף השבוע שעבר היינו קרובים מאוד למלחמה רביעית. אנו זקוקים לשיתוף פעולה מכולם: מהרשות הפלסטינית, מצרים וישראל, למען שיפור החיים בעזה וכדי שתהיה להם תקווה לעתיד טוב יותר".

עוד בחדשות 13:

לראשונה מאז ההסלמה בדרום: היום - המעברים לרצועת עזה ייפתחו

בישראל יודעים – הסבב הבא בעזה הוא עניין של שבועות • פרשנות

משרד הבריאות בעזה: הרוג ועשרות פצועים בעימותים סמוך לגבול

שיגור מרצועת עזה
שיגור מרצועת עזה | צילום: פלס

בתוך כך, החלה אתמול בניית חומה נוספת בגבול רצועת עזה, להגנה על יישובי ישראל מפני ירי טילי נ"ט. זאת, לאחר שלפני כשבוע החלה בניית קיר מגן בסמוך לקיבוץ ארז. כך פורסם לראשונה בחדשות 13. סוללת העפר שתוקם תהיה בסמוך לבתים שנמצאים תחת איום של ירי טילי קורנט, כשבקביל ייפתח ציר חלופי מהחשש לירי טילים לעבר הכניסה ליישוב. ישנם נקודות נוספות בעוטף שצה"ל מקיים ישיבות בניסיון למצוא להן פתרון.

ביום שלישי שעבר החלה בניית קיר מגן בסמוך לקיבוץ ארז, שימנע פגיעה ישירה של טילים על הרכבים הנוסעים. הקיר נבנה בזירת מותו של משה פדר, תושב כפר סבא בן ה-60 שנהרג מפגיעת טיל נ"ט ברכבו בסבב ההסלמה האחרון. זאת, לאחר שפורסם לראשונה בחדשות 13 כי ביום שני שעבר הגיעו לאזור הפגיעה מפקד אוגדת עזה, מנכ"ל משרד ראש הממשלה, ראשי הרשויות בעוטף וקב"ט המועצה האיזורית שער הנגב אייל חג'בי - והחליטו על הקמת הקיר. עד לסיום העבודות, הציר הראשי המוביל לקיבוץ ארז ייסגר על ידי המשטרה הצבאית.

אירוע מותו של פדר, נגרם כתוצאה מפגיעת טיל קורנט ברכבו, עת שנסע בכביש 34 בשטח המועצה האזורית שער הנגב. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, נטלה אחריות לירי.