לאחר חיסולו של נבלוסי: חשש שצעירים ילכו בעקבות "מחבל הטיקטוק"

סיכולו של פעיל הטרור בן ה-18 בשכם הצית שורה של תקריות אלימות ביהודה ושומרון - והפלסטינים מדווחים על הרוג אחד וכ-70 פצועים. ההערכה במערכת הביטחון הפלסטינית היא כי ינסו לבצע פיגוע בקבר יוסף. גורמי ביטחון בישראל: "יש חשש מפיגועי נקם"

זמן צפייה: 06:22

בשעות האחרונות מדווחים על מהומות אלימות ביהודה ושומרון, לאחר חיסולו של איברהים נבלוסי הבוקר (שלישי), בהן למעלה מ-70 פצועים והרוג אחד בחברון. עימותים אלימים פרצו בשעות הערב בשכונות עיסאוויה וא-טור שבמזרח ירושלים, במסגרתן עשרות פורעים יורים זיקוקים ומיידים חפצים לעבר כוחות המשטרה, שמגיבה באמצעים לפיזור הפגנות.

גורמים פלסטיניים בשכם מעלים חשש שצעירי העיר ילכו בדרכו של "מחבל הטיקטוק" נבלוסי. במערכת הביטחון מעלים חשש מפיגועי נקם באזור שכם, שיופנו נגד מתנחלים ומוקדים של הצבא. גורמי ביטחון פלסטיניים אף מעריכים שייתכן כי ינסו למלכד את קבר יוסף ולבצע פיגוע גדול עם כניסת מתפללים לקבר, לכשייכנסו. אף על פי כן אומרים בצה"ל: "לא נוותר על חופש הפעולה ביהודה ושומרון, בדגש על שכם, ג'נין וחברון, מקומות בלי משילות של הרשות הפלסטינית".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2208092316' autoplay='0' credit='' desc='מיידים חפצים ויורים זיקוקים בשכונות במזרח ירושלים' poster='' kid='1_p9m3kv05' duration='']

יותר מוקדם הערב המשטרה פירסמה תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ שתיעדו את מבצע המעצר. בתיעוד ניתן לראות את הפעילות של לוחמי הימ"מ ושב"כ תחת אש כבדה באור יום, השימוש באמצעי הירי השונים - ותיעוד מתוך הבית שבו התנהל קרב היריות עם המחבלים.

בתחילת הסרטון ניתן לראות את רגעיו האחרונים של זילי, הכלב של הימ"מ שנהרג במהלך חילופי האש עם המחבלים, ובמשך 9 שנות שירות בימ"מ היה שותף לעשרות פעילויות נגד פעילי טרור.

פעילות לוחמי ימ''מ ושב''כ בשכם
פעילות לוחמי ימ''מ ושב''כ בשכם | צילום: דוברות המשטרה

איברהים נבלוסי, פעיל טרור שאינו משויך לארגון מסוים, חוסל הבוקר על ידי כוח ימ"מ, לאחר חילופי אש שהתרחשו בין צה"ל לחמושים כשכוח ימ"מ כיתר את ביתו. לפי הדיווחים של הסהר האדום, 30 פלסטינים נפצעו כאשר אחד מהם נפגע מירי בחזה ומצבו קשה.

נבלוסי הצליח להימלט בכניסה הקודמת של צה"ל לשכם, כך נטען, התבצר בביתו עת כיתרו כוחות הימ"מ סביבו וירה לעבר הכוחות, שירו טילים נגד טנקים על הבית. מבוקש נוסף שחוסל הוא איסלאם סבוח.